Gå til innhold

[Løst]Ny PC. Objektiv: World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Bruker kun PCen til WoW, så jeg vil ha et setup som kan kjøre det spillet uten problemer med 30+ fps i raids og store byer.

Etter mye om og men etter å ha kjøpt nytt AGP skjermkort til mitt gamle system, som viste seg å ha for mange flaskehalser til at det kunne yte skikkelig.. planlegger jeg å bestille nye hovedkomponenter:

HK: MSI P43 Neo

CPU: Intel Pentium E5200

GFX: HIS Radeon HD 4870

RAM: Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB)

Link til Handlevogn

Lurer på et par ting:

1. Passer dette sammen?

2. Er det noen flaskehalser, tenker i første rekke på om CPU er kraftig nok?

3. Jeg planlegger å bruke mine eldre harddisker (WDC WD1200JB-00CRA1 og WDC WD2000JB-00EVA0), er de potensielle flaskehalser ?

4. Har jeg valgt korrekt RAM? Bør jeg velge en bedre type?

5. Jeg har nettopp kjøpt en ny PSU, AOpen Z400-08FC 400W - er den for svak?

6. Er dette et brukbart system å "bygge videre" på, for fremtiden?

7. Ang. valg av merke til skjermkort.. det finnes så mange forskjellige fabrikanter, til rundt samme pris. Jeg valgte HIS pga de så ut til å ha fått best reviews, tanker omkring jeg bør velge en annen fabrikant?

Sånn, det var alt jeg kom på av spørsmål foreløpig.. Kommer sikker på flere etterhvert, alle råd og tips til et bedre oppsett tas imot med takk :)

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil desverre bli flaskehalser over det hele.

Om jeg ikke husker feil har det skjermkortet 2x 6pin pci-e kontakter, har PSU dette?

Cpu i 5XXX serien er fryktelig gammelt, 45nm E8400 er billig og god

Harddiskene gir neppe noen annen hodebry en dårligere luftigjennomstrømning om det er IDE disker og evt at du må ha de som master/slave da det bare er en kontakt på hovedkortet.

Da kan ikke cd rommet være IDE , det er kun plass til 2 enheter på en kabel.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg fant ingen som forhandlet den CPUen i Prisguiden, men hva om jeg går ned et hakk i skjermkort, legger til en S-ATA HD isteden: Oppdatert Handlekurv

Så kan jeg heller gå opp et hakk i CPU og skjermkort neste gang jeg oppgraderer... Jeg prøvde å finne utav hvilke koblinger det nye skjermkortet jeg valgte krever, men uten hell. Kanskje dere kan fortelle meg om dette duger. Og med duger mener jeg at det skal kunne kjøre WoW feilfritt med høy fps, selv i raids. Spiller ingenting sånn veldig krevende Far Cry lignende spill, kun WoW.

Edit: Specs til PSUen jeg har her.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Oppdatert handlekurven igjen, lagt til ny PSU: her

HK: MSI P43 Neo

CPU: Intel Pentium E5200

GFX: PowerColor Radeon HD 3850 256 MB

PSU: Corsair VX 450W

RAM: Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB)

HD: Samsung Spinpoint F1 750 GB

Fortsatt flaskehals? Om jeg slipper å oppgradere PSU, får jeg råd til enten et litt bedre skjermkort eller CPU.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Etter å ha kikket litt mer rundt ser det ut som AMD CPUs er en del billigere, kan dette stemme? Og om jeg bytter HK til AMD2+ og kjører en AMD Phenom™ 8650 X3 Triple-Core 2,3Ghz f.eks. - vil dette tilsvare en Intel 45nm E8400 som War anbefaler?

Edit: AMD Phenom X4 9650 Quad Core er faktisk ikke så dyr heller.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Bruk denne linken for å åpne handlelisten.

Her er et forslag.

Takk for forslaget, det så veldig bra ut. Da jeg hadde problemer med å finne eldre CPUs til mitt eksisterende HK, slo jeg til på den handlekurven din. Eneste jeg tok bort var PSUen, men om det viser seg at jeg trenger mer effekt kjøper jeg den og. Leste litt reviews ang. det skjermkortet og minimum var visst 400W, som jeg har.

Lenke til kommentar

Ja jeg så det. Slang inn den PSUen siden det var 25% avslag nå i helgen. Modulære forsyninger er også lurt da en bare trenger å putte inn de kablene en trenger der og da. Men lykke til. Men jeg ser at den PSUen kommer helt uten strømkabel, og den må kjøpes separat.

Burde være en grei oppgradering og enkelt å montere:)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...