Gå til innhold

Min PSU (tikkende bombe?)

Anbefalte innlegg

Hei.

For 2 uker siden så tok min Enermax Galaxy 850W kvelden. Plutselig en dag når jeg skulle starte maskin så gikk sikringen på den kursen (10 amp) pc'n kjører på. Så jeg tenkte "ja ja, gammel sikring". Byttet sikring å prøvde igjen. Samme greia. Antok at PSU'n var defekt og kjøpte ny. Litt skuffet egentlig i tanke på hva den kostet (1900kr) og at jeg bare har hatt den i 18 måneder.

Nå har jeg hatt en Chieftec Super Series 850W i 1 uke. Tingen er det at det kommer en veldig svak sånn strøm gnistre/summe lyd fra den enkelte ganger. Må stå med øret ganske nært for å høre det. En ting til er at noen ganger når jeg starter PSU'n med knappen bak så skrur lysrørene i taket seg av så på pluss at det kommer en ganske intens strøm gnistringslyd fra PSU'n.

Jeg tror kanskje det kan være strømmen i bygget som er dårlig? Blinker i lysene fra nå til da. Gammelt kontorbygg som er bygd om til leiligheter.

Spørsmålet mitt er vel egentlig: Er det PSU'n som er dårlig eller strømmen generelt i bygget som gjør dette?

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...