Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil i PSU?

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort: Med en gang jeg setter stikkontakt til dataen i støpslet, går strømmen i leiligheten (dvs. den kretsen dataen er koblet til). Jeg har prøvd med en annen powerchord, men med samme resultat. Jeg har og prøvd å koble dataen til en annen krets i leiligheten, men også med samme resultat, strømmen går.

Elektrikeren som var på besøk, mente det kunne være strømforsyningen i daten som var synderen. At det rett og slett var oppstått en feil i denne.

Saken er at det er lenge siden jeg oppgraderte strømforsyning og pc, og det er heller ikke kommet noen nye elektriske apparater i huset som skulle tilsi en overbelastning på kretsen.

Strømforyning er av denne typen: https://prisguiden.no/product.php?productId=48089 (Corsair 620w)

Jeg skulle likt å vite om det er noen andre ting som kan være galt, før jeg går til innkjøp av en ny psu.

På forhånd takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids ta en liten test, riv ut alle ledningene fra PSU så tar du en ståltråd inn i 2 punkter i 24pin kontakten og fyrer opp PSU, da vil den starte og smeller det da er det PSU Hvis det er nok watt på kursen og den feilkiljen er utelukket.

Hold 24pin kablen mot deg med låseklippen mot deg.Tell Nederst fra Høyre kortslutt 4+5 på den rekken med en binders el.

76230377.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...