Gå til innhold

Prosjekt for å lære: Blogg [WIP]

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å finne ut om WIP-prosjekter var tillatt å poste her, men siden det aldri sto noe om at det ikke var, så kjører jeg på. Jeg har drevet med webdesign på hobbybasis fra og til i flere år. Hver gang jeg setter igang igjen må jeg lære meg alt på nytt, ettersom det gjerne går flere år. Jeg fant ut jeg hadde lyst til å lage et lite nettsted, ikke fordi jeg kommer til å bruke det, men for å lære meg litt og komme inn i varmen igjen. Hovedmålet her er at jeg skal lage et komplett nettsted bygget på HTML/CSS/PHP. Fokuset mitt er rettet mot å ha et bra bygget CMS, perfekt markup samt en fin layout. Skal muligens prøve meg på litt flash også.

Siden dette er en Work In Progress, har jeg ikke kommet så langt enda. Lekte meg litt i Photoshop nå og kom fram til disse grunnlinjene og fargene. Ikke så mye å gi kritikk på ennå, men det kommer. Uansett, fyr løs hvis det skulle være no!

:)

365307.jpeg

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye som ikke forteller noe. Er ikke alltid et krav.
Det er sant. Jeg krever ikke at dopapir skal fortelle meg noe. Men dette er en webside. Hva skal den gjøre? Jo. Fortelle. (frister veldig å skrive "duh" e.l. her nå, da jeg var ganske overrasket over denne kommentaren)
Lenke til kommentar
Mye som ikke forteller noe. Er ikke alltid et krav.
Det er sant. Jeg krever ikke at dopapir skal fortelle meg noe. Men dette er en webside. Hva skal den gjøre? Jo. Fortelle. (frister veldig å skrive "duh" e.l. her nå, da jeg var ganske overrasket over denne kommentaren)

Da er vi veldig uenige. Jeg mener at ikke alt på en webside trenger å fortelle noe. :)

-coolest kin on the block --> coolest kid in the block

"Block" som i nabolag/kvartal, dermed on. Men skal uansett endre den teksten da jeg ikke skal ha akkurat det der.

Lenke til kommentar
Da er vi veldig uenige. Jeg mener at ikke alt på en webside trenger å fortelle noe. :)
Mulig vi er uenige, men har du et grunnlag for påstanden din?

Hva er vitsen med en spesiell font? Det forteller jo ingenting.

Hva er vitsen med en shiny søkeknapp? Det forteller jo ingenting.

Hvis jeg kun skal ha ting som forteller ville siden bli ganske ribba etterhvert.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med en spesiell font? Det forteller jo ingenting.
Jo, fonter kan faktisk fortelle mer enn man tror. Bruker man papyrus, så framstår man som en lite gjennomtenkt person som har lite erfaring innen webdesign. Og så videre.
Hvis jeg kun skal ha ting som forteller ville siden bli ganske ribba etterhvert.
Poenget er ikke at _alt_ skal fortelle noe, men tekst; dét bør fortelle noe.

Men hey, your loss om du ikke bruker title riktig

Lenke til kommentar

Ikke verst. Gidder ikke slenge meg inn i debatten ang. title, så her er de eneste punktene jeg kommer på i farta:

- Veeeldig mye luft mellom menyen øverst og innholdet. Tror dette kunne vært kuttet ned på uten å gjøre skade.

- Tok meg en liten stund å skjønne at øverste bildet (til den øverste saken) ikke var ment som et slags header-bilde for hele siden. For å være helt ærlig har jeg ikke noen supertips på lager til hvordan dette kan fikses umiddelbart, men kan være en ide å se på.

- Kunne muligens gjort seg med en footer, for å "avslutte" siden.

Lenke til kommentar
Ikke verst. Gidder ikke slenge meg inn i debatten ang. title, så her er de eneste punktene jeg kommer på i farta:

- Veeeldig mye luft mellom menyen øverst og innholdet. Tror dette kunne vært kuttet ned på uten å gjøre skade.

Jepp, skal enten kutte litt ned eller sette inn noe snacks her.

- Tok meg en liten stund å skjønne at øverste bildet (til den øverste saken) ikke var ment som et slags header-bilde for hele siden. For å være helt ærlig har jeg ikke noen supertips på lager til hvordan dette kan fikses umiddelbart, men kan være en ide å se på.

På bilde nr. 2 også??

- Kunne muligens gjort seg med en footer, for å "avslutte" siden.

Det kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...