Freedom1 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvor i Norge får man kjøpt treningsvåpen til bruk i kampsporttrening? Jeg har lyst til å kjøpe meg et par tonfa for å øve meg, og kanskje et par andre våpen. Et annet aspekt, er det lov for andre enn organiserte klubber å eie treningsvåpen? //Blarcky Lenke til kommentar
Noorac Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hva slags treningsvåpen tenker du på? Kniver, skytevåpen, slagvåpen? Har sett en butikk nede ved gunerius i Oslo, som selger kampsportartikler, tror butikken heter "Fighter". Du kan jo prøve der, så sant du bor i oslo:P Hvis du er ute etter skytevåpen ville jeg på det aller sterkeste anbefale deg å kjøpe en soft gun å trene med. Ta av deg til bar overkropp eller noe tettsittende tynne klær, så merker du hvis du blir "skutt" eller ikke. Ellers har morrobutikker noen former for kniver hvor bladet sklir inn i skaftet når man stikker. Bar overkropp, og ta litt sprit tusj rundt de "farlige" kantene på kniven, så ser du om du blir truffet eller ikke:) har trent litt med de bøyelige gummiknivene, men er ikke så glad i dem. Slagvåpen kan du jo bare bruke en kvist. Helvete å bli pisket av en, så du merker om du blir truffet. Hvis dette var det du var ute etter, så have fun, hvis ikke, så spesifiser:) Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Takk for svar Det jeg leter etter er f. eks Kali-pinner, bo-staven, nunchaku/nunchuk, den type våpen, såvidt jeg vet gammel okinawan-type karatevåpen Vil helst få kjøpt ordentlig treningsvåpen med tanke på at de er ordentlig balansert og gir deg riktig trening //Blarcky Lenke til kommentar
Noorac Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Åja, slike våpen ja. hehe, trodde du mente å trene for å avverke angrep med våpen mot deg. Kjenner ikke til noe sted hvor man kan kjøpe typiske orientalske MA våpen desverre. Tror en del av dem også er ulovlige i Norge:S Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Nunchaku, kastestjerner, sprettkniver og diverse er forbudt. Kali-/Eskrima-sticks, bo-stav og sånne ting er fullt lovlig. Vil du ha i en fysisk butikk er det vel Fighter i Oslo som Noorac også nevner, som er mest relevant. Ellers finnes det veldig mye på internett av forskjellige ting. Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Takker for begge svar Er Tonfa ulovlig i Norge? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Kan ikke garantere, men tror det skal gå fint. Ikke hørt noe annet ihvertfall. Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Nunchaku, kastestjerner, sprettkniver og diverse er forbudt. Kali-/Eskrima-sticks, bo-stav og sånne ting er fullt lovlig. Vil du ha i en fysisk butikk er det vel Fighter i Oslo som Noorac også nevner, som er mest relevant. Ellers finnes det veldig mye på internett av forskjellige ting. Var på hjemmesida til fighter nå, og der hadde de et par tonfa De selger nunchakuer også, så er kanskje ikke ulovlig allikevel.. ? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det er ikke ulovlig med treningsnunchakuer. Disse er i plastikk, med en skumgummipadding rundt, og er derfor mye lettere enn vanlige nunchakuer. Skikkelige nunchakuer er ganske lett å lage selv, du finner flere oppskrifter på nettet. Det er gjerne greit å begynne med treningsnunchakuer, fordi du kommer til å slå deg selv. Jeg lærte meg å bruke nunchakuer med egne, hjemmelagde i tre, og det var ikke deilig å øve i begynnelsen... Lenke til kommentar
Noorac Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg lagde også egne nunchuks i tre. Blir noen blåmerker i begynnelsen, men det kommer seg etter hvert. Pass på innsiden av albueleddet, bakhodet og juvelene, så ordner alt seg:D Kastestjerner og andre ting med skarp kant anbefaler jeg ikke å bruke til trening. Vanskelig å bli god med kastestjerner, og jeg var nødt til å sparkle døra mi etterpå De er jo ulovlige også, men veldig morsomme:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå