Nik Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei, Har nettopp fått denne telefonen og etter overgang fra Nokia er det mye å lære.....noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på: 1. Hvordan får jeg klokken til å vises hele tiden på forsiden? Nå går min over i et slags "min informasjon" modus der jeg bare ser en mikro digital klokke øverst til høyre. 2. Hvordan setter jeg raskt tastelås på? Kjekt å kunne gjøre det kjapt manuelt uten å rote gjennom mange menyer og klikke på "lock" 3. Internet er tregt, kan jeg kjøre WAP på samme måte som med Nokia, f.eks. mot aviser og nrk? Hvordan setter jeg opp det i så fall...... Takker! Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 1. Du tar fingen og drar den ovenfra og ned, så får du den stor klokken frem igjen. 2. De fleste her bruker enten S2U2, PocketShield etc. Kan lese litt om begge >Her< 3. Anbefaler å laste ned Opera Mini. Denne er veldig mye raskere enn Opera, som kommer innlagt på telefonen. Har lagt en "Build" >Her< Lenke til kommentar
Nik Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 1. Du tar fingen og drar den ovenfra og ned, så får du den stor klokken frem igjen. 2. De fleste her bruker enten S2U2, PocketShield etc. Kan lese litt om begge >Her< 3. Anbefaler å laste ned Opera Mini. Denne er veldig mye raskere enn Opera, som kommer innlagt på telefonen. Har lagt en "Build" >Her< Takk for svar. Men; jeg kan ikke laste ned noen programmer da det er jobbens telefon. 1. Klokken kommer ikke på når jeg drar fingeren over display, telefonen er jo i lock modus og godtar bare input av PIN koden. Kan ikke klokke vises før telefonen er låst opp? 2. Er det ingen mulighet for å sette på tastelås direkte uten å bla gjennom hele menyen til "lock" ? 3. Vurderer å bytte til HTC s740, da jeg ikke får helt til dette med touch (selv etter mange timers bruk....) og synes både vanlig ringing og sms er mye mer tungt enn på min gamle Nokia E65. Men; har s740 alle de samme funksjoner/programmer som Touch Pro, bortsett fra selvsagt at det ikke er trykkfølsom skjerm? Antar s740 er mye lettere å bruke til sms, tlf etc. Er det rett? Virker som skjermen på s740 er mye mindre og dårligere oppløsning, så det blir vel mer trøbbel å surfe på nette bl.a.? Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 1. Du tar fingen og drar den ovenfra og ned, så får du den stor klokken frem igjen. 2. De fleste her bruker enten S2U2, PocketShield etc. Kan lese litt om begge >Her< 3. Anbefaler å laste ned Opera Mini. Denne er veldig mye raskere enn Opera, som kommer innlagt på telefonen. Har lagt en "Build" >Her< Takk for svar. Men; jeg kan ikke laste ned noen programmer da det er jobbens telefon. 1. Klokken kommer ikke på når jeg drar fingeren over display, telefonen er jo i lock modus og godtar bare input av PIN koden. Kan ikke klokke vises før telefonen er låst opp? 2. Er det ingen mulighet for å sette på tastelås direkte uten å bla gjennom hele menyen til "lock" ? 3. Vurderer å bytte til HTC s740, da jeg ikke får helt til dette med touch (selv etter mange timers bruk....) og synes både vanlig ringing og sms er mye mer tungt enn på min gamle Nokia E65. Men; har s740 alle de samme funksjoner/programmer som Touch Pro, bortsett fra selvsagt at det ikke er trykkfølsom skjerm? Antar s740 er mye lettere å bruke til sms, tlf etc. Er det rett? Virker som skjermen på s740 er mye mindre og dårligere oppløsning, så det blir vel mer trøbbel å surfe på nette bl.a.? 1. Jeg er ikke helt sikker på hva du er ute etter her, men kort fortalt vises stor klokke på "forsiden" og liten klokke på statuslinjen (eller hva den nå kalles) når du har trukket ut tastaturet. Det er mulig at klokke kan vises også når programmer kjører, men jeg har ikke lenger Touch Pro, så jeg kan ikke sjekke. Når tastaturet er trukket ut er det ikke plass til stor klokke. 2. Enkleste måte å sette på tastelås er å holde "legg på"-tasten inne et par sekunder. Vips, så er tastelåsen på. Denne deaktiveres automatisk ved innkommende samtaler, så pass på. 3. Husk at det er en mobiltelefon, og "bredbåndet" på mobiler er fortsatt noe begrenset sammenlikned med det man har hjemme. Store tunge sider tar naturligvis lang tid å laste. I tillegg er Opera sånn at den laster ned så og si hele siden først. Trolig har dette med zoom-funksjonalitet å gjøre. Så det kan fort virke som den ikke gjør stort. Dersom du har HSDPA-dekning kan det hjelpe litt på farten, men det er fortsatt ikke ADSL... Jeg var jevnt over veldig fornøyd med min Touch Pro, men jeg klarte å ødelegge den... Kos deg med en bra telefon som er mer PC enn telefon. Og ikke vær redd for å installere programmer på den, så lenge de er lovlige. Du finner MASSE snacks på XDA-developers. Du gjør uansett en hard reset når du er ferdig med den, og da forsvinner alle programmene... Christian Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) 2: Du kan også trykke rakst på "på-knappen" øverst på telefonen. Dette skrur av skjermen, samt låser alle tastene (hvis dette er valgt i innstillingene). Trykk lett på på-knappen igjen for å få skjermen på, samt låse opp taster. Er faktisk ikke sikker på om dette funker på Touch Pro, men det har vært sånn på alle andre HTC telefoner jeg har vært borti. (Innstillingen jeg snakket om har jeg under Start - Settings - System - Key Lock) Endret 14. mars 2009 av jale Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (Innstillingen jeg snakket om har jeg under Start - Settings - System - Key Lock) Finner ikke denne på HTC Touch HD. Den har stort sett samme software som Touch Pro. Kan aldri utelukke at jeg er blind.. Fant bare Start - Instillinger - Lås, men der var det bare en "idle-lock". Christian Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Ok... Jeg har ikke så ny telefon som dere, så det er ikke sikkert det er da... Men hva skjer på din telefon når du trykker på på-knappen da? Blir tastene låst også? Lenke til kommentar
Nik Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 2: Du kan også trykke rakst på "på-knappen" øverst på telefonen. Dette skrur av skjermen, samt låser alle tastene (hvis dette er valgt i innstillingene). Trykk lett på på-knappen igjen for å få skjermen på, samt låse opp taster.Er faktisk ikke sikker på om dette funker på Touch Pro, men det har vært sånn på alle andre HTC telefoner jeg har vært borti. (Innstillingen jeg snakket om har jeg under Start - Settings - System - Key Lock) Hei, Ja, denne fant jeg faktisk akkurat selv, og det fungerer bra som tastelås. Takker likevel! Men; er s740 en identisk telefon, bare uten touch screen? Skjermen virker mye dårligere både mht størrelse og oppløsning, eller tar jeg feil? Ok... Jeg har ikke så ny telefon som dere, så det er ikke sikkert det er da... Men hva skjer på din telefon når du trykker på på-knappen da? Blir tastene låst også? Ja, det stemmer! Helt ok løsning det. Vet du noe om s740 er samme telefon uten touch? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 S740 er en noe simplere telefon tror jeg nok. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...p;idPhone1=2413 Lenke til kommentar
Nik Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 S740 er en noe simplere telefon tror jeg nok.http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...p;idPhone1=2413 Takk igjen. Får vel gi Tøtsjen enda en uke for å se om jeg begynner å like den og jobber like kjapt med den som med min gamle Nokia.....men har mine tvil, venter i alle fall litt med å bytte til s740 som åpenbart har 50% dårligere skjerm og mangler blitz, autofokus og litt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå