bo1e Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Finnes det noen billige KVM-løsning for rack? Tenker da på rackmonterbar løsning som har skjerm tastatur og mus og switchemuligheter. Trenger ikke være noe ferdig og fancy opplegg, bare noe som funker og ikke er så grisedyrt. Har sett noen ferdige løsninger men de koster jo 15000 kr og oppover. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) jeg har ikke sett noen billige slik nei. billigste jeg har sett er vel ATEN MasterView Max CL-1000M Slideaway er oftest 10 000+ det koster for slike ferdige løsninger. edit: godt mulig det finnes billigere, er bare å lete Endret 13. mars 2009 av aklla Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) overnevnte aten er slik jeg leser det bare konsol, ikke selve kvm med. for ferdig løsning under 10k blir det vell ebay skal du ha det økonomisk har du 2 muligheter egentlig. 1 - standard kvm du kan montere i rack så kjøpe ei løs hylle du kan dra ut for mus/tastatur så kjøpe ei fast hylle for skjerm, avhenger av at du har plass til det da. 2 - egen kvm "stasjon" i form av pult etc enten ved racket eller bruke forlengelse til drift sitt kontor. Endret 13. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) 1 - standard kvm du kan montere i rack så kjøpe ei løs hylle du kan dra ut for mus/tastatur så kjøpe ei fast hylle for skjerm, avhenger av at du har plass til det da. Tror det er det mest aktuelle ja. Så lenge det er plass til det. Vet du om noen som selger aktuelle hyller? Grunnen til at jeg er på utkikk er at jeg vil ha bort et skrivebord med skjerm/tastatur/mus for å få plass til et rackskap. Og jeg er litt usikker på hvor mye plass jeg kan bruke i et annet rack på denne løsningen, slik at jeg får bort skrivebordet. Endret 13. mars 2009 av bo1e Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) så litt rundtom og fant disse på HPX.no, de har et ganske stort utvalg i både faste og som kan trekkes ut. vi har ei helt enkel skuff med tastatur/mus så bare tatt en 14-15" av festet sitt og stripset fast i skapet, ser ikke vakkert ut men funker og er så billig så du får det ser amentio har ei 1U skuff med tastatur og trackball mus her til 2221kr men ikke på lager, men trackball synest ihvertfall jeg er noe herk. Endret 13. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå