Gå til innhold

60 må gå i Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke så mye til overs for NetCom, så... morsomt :)

 

Kjedelig for de det gjelder, selvsagt.

 

Kjempemorsomt at mennesker mister jobben sin :thumbdown:

Dessverre er dette virkeligheten i flere og flere norske bedrifter om dagen

 

Ikke morsomt, men fryktelig trist

Lenke til kommentar
Men, jeg synes det er morsomt at NetCom, som i mine øyne er hovne og overlegne med liten respekt for eksisterende kunder - nå er i motvind.

 

Hva er begrunnelsen din for dette? Mine foreldre har hatt NetCom i alle år, og er kjempefornøyd..

Lenke til kommentar

Det bygger på personlige opplevelser med de. Det faktum at de slettet mobilnummeret mitt etter jeg forsøkte å portere over til de uten mulighet for å gjenopprette det, og 1 mnd. senere sperret nummeret/simkortet mitt i hele romjula når jeg hadde problemer med å sende SMS (!). Dette skjedde i 2007.

 

Hadde Telenor i flere år, helt til jeg skulle kjøpe en ny mobil og ville prøve NetCom. Kjøpte mobilen hos forhandler, som i så måte la inn porteringen og gjorde sikkert alt klart. Tiden gikk, og jeg fikk til slutt et brev som sa at portering vil skje på et visst klokkeslett og dato. Tiden kom, jeg byttet simkort, men det virket ikke. Slo av, ventet ca. 12 timer - og prøvde igjen. Virket ikke. Ringte NetCom, som kunne fortelle meg at det ikke forelå noen bestilling, og de kunne ikke finne spor av meg i systemet, selv om jeg hadde brevet fra de i hånda. Så ringte jeg til Telenor, som fortalte meg at - joda, nummeret er flyttet til NetCom og utenfor dems kontroll.

 

Lang historie gjort kortere: NetCom kunne ikke gjøre noe, og nummeret kunne "selvsagt" ikke porteres - da de ikke hadde noen leverandør å portere fra. Nummeret var tapt, det måtte jeg bare akseptere.

 

Ga de en ny sjangse, fikk et nytt nummer - og litt avslag på fakturaen. Etter ca. en måned fikk jeg problemer med å sende SMS til mobilnummer som lå hos Chess. Ringte support, som sa at det kunne kanskje tenkes at det var noe feil med sim-kortet, og at de kunne sende meg et nytt. Dette var et par dager før jul. Jeg fikk derimot IKKE beskjed om at det gamle kortet jeg hadde ville bli sperret så fort de bestilte opp et nytt - og, på grunn av alle røde dager i jula og nedsatt bemanning i romjula - ville jeg "sannsynligvis" få dette over nyttår.

 

Da var veien tilbake til Telenor kort.

 

Er det god nok grunn for å ikke like NetCom, eller hva? Aldri mer NetCom på meg eller min familie eller de som spør meg om leverandør-anbefalinger, ihvertfall.

Edit: Skrivefeil.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har 15 års jubileum hos NetCom i neste uke. Betyr dette at jeg kan se langt etter gave fra dem?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Noe sier meg at Telenor ikke har bøyd seg i like stor grad som NetCom, ellers hadde vel Telenor hatt den først i butikken, jfr. tidlige samtaler mellom Telenor og Apple angående iPhone.

 

Men, la oss ikke spore av helt her. Var kun ment som spøk fra min side.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...