Makky Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Er på et oppdrag noen dager nå og brukte egen bil pga. transport av noen varer osv. I går når jeg skulle kjøre til hotellet la jeg merke til en ganske stor bulk på baggasjedøra (er en stasjonsvogn). Ingen lapp i vinduet, hadde personen vært villig til å prøve å oppsøke meg hadde han/hun ikke hatt noen problemer med det. Alle som parkerer her må ha p-bevis med tlf.nr osv. Kan jo også være at vedkommende ikke mrket det pga store snømengder, men likevel er bulgen ganske stor at man BURDE ha merket det. Har jeg noen "rettigheter" med dette mtp. arbeidsgiver? Kan jeg kreve dette fikset pga jeg brukte bilen i tjeneste? Eller kan sjefen/arbeidsgiver selv velge her? Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Tror du kan få det igjen på forsikringen til bedriften du jobber for siden det var i arbeidstiden og et jobb oppdrag. en enkel ting du kan gjøre er å kontakte forsikringselskapet til firmaet og høre.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Om du kun bruker bilen som transportmiddel til og fra jobb så har ikke arbeidsgiver noe ansvar, men om arbeidsgiver pålegger deg å benytte din privatbil til å utføre oppgaver for bedriften, så vil jeg anta at arbeidsgiver også har et ansvar for å dekke skader som oppstår på grunn av denne bruken. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Kommer vel helt ann på om arbeidsgiver har sagt/spurt om du skal/kan bruke din private bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Privat bil benyttet i arbeidstiden dekkes normalt ikke av arbeidsgiver. Du får bilgodtgjørelse som skal dekke kostnadene dine til bl.a. forsikring. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jupp, arb.giver tok det som "en selvfølge" at jeg skulle bruke egen bil til jobb-oppdraget, og jeg har ikke noe imot det. Bruker ikke bilen til og fra jobb ellers. Han kommer på kontoret om ikke så lenge, så tar en tlf. til og hører Privat bil benyttet i arbeidstiden dekkes normalt ikke av arbeidsgiver. Du får bilgodtgjørelse som skal dekke kostnadene dine til bl.a. forsikring. Dekke dekker da ikke egenandelen engang Endret 13. mars 2009 av Makky Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Tror du kan få det igjen på forsikringen til bedriften du jobber for siden det var i arbeidstiden og et jobb oppdrag. en enkel ting du kan gjøre er å kontakte forsikringselskapet til firmaet og høre.. Hvilken forsikring går dette under? Bedriften har ikke noen "bilforsikring". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har kjørt egen bil for jobben i mange år, og har aldri fått dekket noe mer enn bilgodtgjørelsen (km-sats) for dette. Skader/egenandel etc går på egen forsikring, så det er dårlig butikk. Bedre om jobben kjøper kassebiler som kan benyttes i arbeidstiden (men dyrere for arbeidsgiver). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jupp, fikk endelig svar fra ledelsen i dag. Ingen ordning som dekker slike uhell. Litt surt å tenke på, når "folka på toppen" har bil betalt av firmaet inkl. forsikring, og når de "vanlige" ansatte har uhell i jobb-sammenheng så må man betale fra egen lomme Fikk høre at en annen hadde opplevd det samme 1 år sia og da fikk han samme svar. Endte med at han nektet å bruke privatbil i jobb og ba om leiebil hver gang. Ikke alle i "ledelsen" som var fonøyde da Blir vel det samme fra min side også, blir ikke rik av lønna. Må fikse skaden "selv" så jeg slipper bonustap. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Så da regner eg med at du gav klar beskjed om at du ikke kommer til å benytte din privat bil til slike oppdrag mer? Edit: Leste ikke hele innlegget Stå på krava. Uaktuelt for meg å benytte privatbilen til jobboppdrag hvertfall. Endret 30. mars 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Så da regner eg med at du gav klar beskjed om at du ikke kommer til å benytte din privat bil til slike oppdrag mer? Edit: Leste ikke hele innlegget Stå på krava. Uaktuelt for meg å benytte privatbilen til jobboppdrag hvertfall. Jepp, blir leiebil fra nå av for min del. Er ikke verdt å tape bonus og alle andre kostnader fordi man skal være "grei" og bruke egen bil i jobben. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Det er feil å ha utgifter i forbindelse med arbeid. Arbeid skal man få betalt for, ikke betale for selv. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Kjøregodtgjørelsen inkluderer godtgjørelse for å holde forsikring selv. De som får bilen skadet går i minus, mens resten går i pluss. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Kjøregodtgjørelsen inkluderer godtgjørelse for å holde forsikring selv. De som får bilen skadet går i minus, mens resten går i pluss. Dessverre ja. Visste faktisk ikke om dette før det faktisk skjedde en skade, og tror det er flere som kankje er litt "uopplyst" på akkurat dette emnet. Men men, leiebil er løsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå