Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke nytt skjermkort til å yte riktig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå spiller ikke jeg WoW. men e2220 vill ikke være et dorlig cpu valg for deg. om du vet hvordan, er det anbefalt at du oppdaterer bios før du setter inn ny cpu.

Ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg oppdaterer bios nei, så om det er anbefalt så må jeg kanskje bare bytte HK og.. slik at det ikke blir et problem.

Lenke til kommentar

Jeg har Win XP da, og ang. den første linken så står vel det noe om å patche for å få 3650 PCIe kort til å fungere. Om jeg beholder AGP skulle vel kanskje det ikke være nødvendig. Vil det ikke medføre riktighet og f.eks. se på den listen over støttede CPUs -> se hvilken BIOS som "hører til" og faktisk sjekke hvilken versjon av BIOS jeg har før jeg begynner på et slikt prosjekt?

Fortsatt usikker på hva jeg faktisk skal gjøre her for å få ønsket ytelse økning, som egentlig ikke trenger å være så stor da WoW skal være et lettdrevet spill.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Sett noe i BIOS? Skal jo være et valg der mellom å boote med AGP eller PCI. Vet ikke om det har noe å si, men verdt å prøve alt...

Jeg har aldri brukt et PCIe kort i systemet, og siden pcen gjenkjenner kortet og det kjører så må vel AGP slotten være i bruk..?

Ikke PCIe... Du kan normalt velge mellom AGP eller PCI. Kan være greit å sjekke at den står til AGP så BIOS ihvertfall gjenkjenner at du har et eksternt kort. I tillegg så har du sikkert et eget BIOS-valg for å deaktivere det interne skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket BIOS nå, fant ingen slike innstillinger. Så forresten mens jeg var inne at jeg har bios version: P1.30.

<a href="http://www.asrock.com/mb/download.asp?Mode...T=B&ID=1639" target="_blank" rel="nofollow">http://www.asrock.com/mb/download.asp?Mode...T=B&ID=1639</a>

det er den du skal ha

unzip den til f.eks c:/bios og kjør exe fila.

det er lurt å ikke kjøre noen programmer mens du gjør dette. alt for å forhindre at windows klikker.

Til å oppgradere BIOS? Til hvilket formål? Slik at jeg kan kjøpe den e2220 cpu og bruke den?

Endret av superreven
Lenke til kommentar
ja. om du har bestemt deg for å ikke oppgradere cpu, så trenger du ikke oppdatere bios.

Ok.. takk for hjelpen så langt. Vet ærlig talt ikke hva jeg bør gjøre. Som sagt så er jeg kun interessert i et setup som kan kjøre WoW uten fps problemer, men er litt redd at om jeg kun kjøper CPU nå så vil jeg merke ingen forskjell.. siden hele systemet lagger bak eller noe sånt.

Tror dere det finnes noe billigere alternativ til et komplett system enn den her ( den som det står: Norges billigst gamer PC? på): http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306

Ev. mye å spare på å bygge selv? Bygge skal jeg alltid klare.

Edit: Fant "Studenten" på Anbefalinger, pc som HW.no har satt sammen, vurderer å gjøre et par forandringer til den og kjøpe..

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3235

Men igjen, om problemene mine blir borte ved å oppgradere til en ny dual core cpu kun, så gjør jeg jo heller det.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
ja. om du har bestemt deg for å ikke oppgradere cpu, så trenger du ikke oppdatere bios.

Ok.. takk for hjelpen så langt. Vet ærlig talt ikke hva jeg bør gjøre. Som sagt så er jeg kun interessert i et setup som kan kjøre WoW uten fps problemer, men er litt redd at om jeg kun kjøper CPU nå så vil jeg merke ingen forskjell.. siden hele systemet lagger bak eller noe sånt.

Tror dere det finnes noe billigere alternativ til et komplett system enn den her ( den som det står: Norges billigst gamer PC? på): http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306

Ev. mye å spare på å bygge selv? Bygge skal jeg alltid klare.

Er lite å sparer idag på å bygge selv, utenom at man kanskje får den mer skreddersydd. Dette var en forferdelig billig pc som overgår din en god gang til spilling og annet arbeide.

Lenke til kommentar

den helt klare fordelen med å kjøpe et ferdig system er at du kan sende inn hele pc'n når noe ikke fungerer! jeg vill ikke anbefale noen som ikke vet hvordan man feilsøker å bygge systemet selv. den pc'n til 4.5 tusen, ser helt ok ut. jeg ville byttet ut 4650 kortet med et 4830 kort.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å bygge selv, den pcen jeg har nå bygget jeg selv for 8 år siden og jeg har klart å holde den i live med utskiftninger oppigjennom årene. Vil bli for mye jeg ikke egentlig trenger med en slik pakkeløsning. Kommer til å lage en post på 'hjelp til kjøp av pc' forumet for å være sikker på at det jeg velger passer.

Edit: Markerer denne som løst; for mange flaskehalser i system.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...