arZic Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei. Lurte på om noen viste hvordan reglene er angående å reise til utlandet under permittering. Har kjæreste i Sverige som jeg gjerne skulle ha besøkt hvis jeg blir permittert, men det ser ut til å bli vanskelig uten å miste dagpengene fra NAV... På NAV sine sider står det "Hvem kan få dagpenger?: * Bor eller oppholder deg i landet.". Så da tenkte jeg at jeg kunne være jobbsøker i sverige under permitteringen for å ikke miste dagpengene.. Men det er vist heller ikke lov under permittering, bare hvis man er helt arbeidsledig. "Du har ikke anledning til å søke arbeid i et annet EØS-land hvis du: * Er permittert" Er det noen som vet om jeg kan søke til NAV på noen måte om å reise til Sverige og fortsatt beholde dagpengene under permitering? Synes det er ganske jævlig å måtte vente flere måneder for å se kjæresten min igjen hvis jeg skulle bli permittert (hun går skole og jobber så kan ikke reise til Norge altfor ofte....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå