TheMartine Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Kremt...dumt sprøsmål kanskje, men hva mener man med at det blir for trangt? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Kremt...dumt sprøsmål kanskje, men hva mener man med at det blir for trangt? Du må bevege deg lengre fra for å få utsnitt du ønsker grunnet tele. Kan ofte være vanskelig om vegg står i veien. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 nå er ikke jeg stor på potretter, men hvor ofte er det et problem med 85mm i forhold til 50mm? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Du må bevege deg lengre fra for å få utsnitt du ønsker grunnet tele. Kan ofte være vanskelig om vegg står i veien. Ah, sånn ja. Skjønner =) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Optisk er 85mm (uavhengig av crop eller fullformat) bedre for portretter (grunnet optiske egenskaper) enn 50mm. Men har man stue på 10 kvadrat så sliter man Tenk litt gjennom når man benytter zoom-objektiv om noe godt over 50mm kan benyttes. Dette vil gi deg svaret du er ute etter. Ute er dette stort sett ingen problem, men portretter tas hyppigst inne (for meg i det minste). Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Den er jeg med på, men sjeldent jeg tar bilder på soverommet eller bøttekottet. For mitt bruk er 85mm perfekt, men skjønner at det er noe en må finne ut av selv. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Den er jeg med på, men sjeldent jeg tar bilder på soverommet eller bøttekottet. For mitt bruk er 85mm perfekt, men skjønner at det er noe en må finne ut av selv. Mitt aller beste og mest brukte portrettobjektiv er 85mm f/1.4, vurderer seriøst 105mm f/2 og/eller og 135mm f/2 også. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Takk for innspill. Skal eksperimentere litt med zoomobjektiv og se hvor store utsnitt jeg får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå