Gå til innhold

Hedningene krever bevis for guds eksistens

Anbefalte innlegg

Da kan det være interessant å spørre hvordan du forklarer pyramidene.

Konkludere med at det må være aliens er ikke like teit som å si at det er vanskelig å forklare hvordan pyramidene ble bygd og faktisk innrømme at en nødvendigvis ikke vet.

Jeg kan si det er en plante som vokste, det er teit, er det ikke?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kan jeg ikke mye om pyramidene, men jeg vil gjerne høre hva du mener som saken.

Samt hvorfor i alle dager du bestemte deg for å stille et slikt spørsmål?

ganske enkelt fordi at det virker som om de fleste evolusjonsteoretikere tror at vi er på høyden av teknologiske bragder.

Da kan det være interessant å spørre hvordan du forklarer pyramidene.

Kanskje du kan opplyse oss med din forklaring, istedet for å komme med innholdsløse one-linere?

sure thing dr.oneline

Lenke til kommentar
slavekraft hehe, du er klar over at Bill Gates med alle sine penger den dag i dag ikke kan kopiere den bragden?

Kan jeg spørre om hva poenget ditt er?

Hva tilsier at det ikke oppdages, og glemmes kunnskap igjennom årene? Har du aldri opplevd å få en aha-opplevelse av hvordan ting kan løses, men gidder ikke å skrive det ned til neste gang?

Lenke til kommentar
Er det ikke rart hva slavekraft kan utføre?

Hva slags forklaring vil du ha? Hvordan de ble laget? Hvilken hensikt de har?

slavekraft hehe, du er klar over at Bill Gates med alle sine penger den dag i dag ikke kan kopiere den bragden?

Vent... Du sier at vi ikke kunne ha bygget en pyramide i dag?

Du kødder ikke sant? Muligens ikke på nøyaktig samme måte siden det ikke finnes noen innstruksjoner som forteller hvordan de gjorde det, men det ville helt klart latt seg gjøre å bygge en pyramide i dag. Det hadde dog vært en vanvittig sløsing med materialer og arbeidskraft.

Beste forklaring på konstruksjonen av pyramider jeg klarte å finne.

http://www.archaeology.org/0705/etc/pyramid.html

Lenke til kommentar
Er det ikke rart hva slavekraft kan utføre?

Hva slags forklaring vil du ha? Hvordan de ble laget? Hvilken hensikt de har?

Jeg har ingen tvil at om han ville, kunne han gjort det. Eneste som har forandret seg siden pyramidene ble bygget (kanskje utenom klima), er teknologien. Noe som betyr at om nok mennesker gikk samme, kunne de laget pyramider, OM de i tillegg hadde noen (muligens et team med arkitekter og arkeologer) som kunne tegnet ned hvordan det skulle gjøres.

Uansett, så har ikke dette noe sm helst med den egentlige diskusjonen?

Hvordan mener du pyramidene ble bygget? Er det en primitiv versjon av sirkler i kornåkrene?

Lenke til kommentar

Interessant, når mennesker synes noe blir for vanskelig å sette seg inn i, for vanskelig til å forstå. Da kommer de med overnaturlige konklusjoner. Dette viser seg like godt i det at Ebeneser ikke har lest eller tatt hensyn til noen av artiklene eller filmene som han har blitt referert til, som at han tror Pyramidene ikke var bygget av mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg liker vitenskap, nettopp fordi alt er en hypotese helt til det er bevist. Og selv da går det an å motbevise.

Det kristendommen, og stort sett all annen religion, er bygget på, er hypoteser. Fremtil det blir bevist, er det ikke. ren. fakta.

EDIT:

HWBruker:

Han menere at alt som finnes, alt som ER, er bevis for guds eksistens.

I tillegg syns jeg det er heller morsomt at du skriver gud med liten g.

Endret av KristofferAG
Lenke til kommentar
Men hvordan kan vi bevise det for dem når alt som er er bevis for guds eksistens?

Ehh? Skjønner ikke hva du mener. Kan du skrive det på norsk, helst bokmål.

Det er faktisk norsk, det er nok heller du som må lære deg å lese ordentlig

Lenke til kommentar
Det jeg ville frem til med hele pyramidespørsmålet var å belyse hvor lite vi faktisk vet, jeg antar ikke at jeg sitter på svarene.

Jeg aner fortsatt ikke hvor du vil hen med dette.

Ja det er masse vi ikke vet, er det en god grunn til å tvile på etablerte vitenskapelige teorier? Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...