Gå til innhold

Hedningene krever bevis for guds eksistens

Anbefalte innlegg

Jeg kommenterte: "kun i de "vitenskapelige kretsene" innen ID (som skulle ønske de var en viteskap) som anser det som fullt ut sannsynlig at en gud startet showet."

Det er da helt feil, og da mente jeg at jeg skulle kunne ha sjansen til å svare på innlegget med en helt relevant påstand, uten å risikere å bli kritisert i en usaklig meta-diskusjon av Zeke.

Endret av Ozi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da helt feil

Så du mener altså at det er konsensus i vitenskapelige kretser at den kristne guden står bak evolusjon? Deg om det :D

Eller mener de i vitenskapelige kretser at det er en annen religions gud/guder som står bak evolusjon? Revolusjonerende i så fall.

Lenke til kommentar

Nå får du slutte å tulle. Jeg skrev i posten over akkurat hva jeg mente var feil, og det var ikke "konsensus i vitenskapelige kretser", jeg kommentere. Det var at bare ID-tilhengere mente det.

Uansett; det er ikke konsensus at Gud ikke gjorde det blant vitenskapsmenn.

Her har du en link: http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Earth_c...nism#Scientific

In 1997, a poll by the Gallup organization showed that 5% of US adults with professional degrees in science took a YEC view. In the aforementioned poll 40% of the same group said that they believed that life, including humans, had evolved over millions of years, but that God guided this process; a view described as theistic evolution, while 55% held a view of "naturalistic evolution" in which no God took part in this process.

EDIT: Teistisk evolusjon pleier ikke å påstå at Gud guidet prosessen. I allefall ikke i Biologos.

Endret av Ozi
Lenke til kommentar
Nå får du slutte å tulle.

Sier du; og så poster du en link til young-earth-creationism? The pot calling the kettle black?

Du får heller slutte å poste tøys og tull som at det er "goddidit" som er trenden i vitenskapelige kretser.

Teistisk evolusjon er fullt akseptert i vitenskapelige kretser
Slike utsagn må du regne med å få tilbakevist. Skal vi si det i kor? Kom igjen. God did not do it!
Lenke til kommentar

Gha jeg er trøtt men whatever.

1. The universe came into being out of nothingness, by the hand of God, approximately 14 billion years ago.

- How do you know this you god damn retards?

2. Despite massive improbabilities, the properties of the universe appear to have been precisely tuned for life.

The fine-tuned universe argument has also been criticized as an argument by lack of imagination because it assumes no other forms of life, based upon alternative biochemistry, are possible. In addition, critics argue that humans are adapted to the universe through the process of evolution, rather than the universe being adapted to humans. They also see it as an example of the logical flaw of hubris or anthropomorphism in its assertion that humans are the purpose of the universe. ~ WIKIPEDIA

3. While the precise mechanism of the origin of life on earth remains unknown, once life arose, the process of evolution and natural selection permitted the development of biological diversity and complexity over very long periods of time.

- Top men are working on it.

4. Once evolution got under way no special supernatural intervention was required.

- Well dho.

5. Humans are part of this process, sharing a common ancestor with the great apes.

- Maybe there is hope after all?

6. But humans are also unique in ways that defy evolutionary explanation and point to our spiritual nature. This includes the existence of the Moral Law (the knowledge of right and wrong) and the search for God that characterizes all human cultures throughout history.

- I guess not. This is on my list of "stupid arguments from theists seeking to fit god somewhere".

Our moral law is NOT the same globally.

Moral law is the result of evolution. (You don't kill me, I don't kill you, but more complex.)

Our brains are built to see patterns to help us survive. We are built to seek ways to survive. Death is inevitable and so men seek surreal ways to escape it trough their imagination.

Can I maek loegical falecy eh?

Fuck you Francis Collins.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Oj, der var det mange overdrivelser. Hvorfor ikke bare si at man ikke vet til man finner det ut? Å si gud gjorde det forklarer ingenting annet enn at man er ignorant og liker sirkelargumentasjon.

Man vet ingenting. Men dette er hva enkelte tror.

Lenke til kommentar
Teistisk evolution är en uppfattning om att livet på jorden uppkommit genom gudomligt ingripande, men att den vetenskapligt accepterade tidsskalan är korrekt.

Forskjellen mellom evolusjon og teistisk evolusjon er at ifølge teistisk evolusjon så har en guddom en finger med i spillet.

Liker også hva resten av Wikipedia artikkelen sier:

Dess anhängare kan ses som en av de grupper som förnekar att det måste föreligga en konflikt (konflikttesen) mellan religion och vetenskap.
Endret av O3K
Lenke til kommentar
Oj, der var det mange overdrivelser. Hvorfor ikke bare si at man ikke vet til man finner det ut? Å si gud gjorde det forklarer ingenting annet enn at man er ignorant og liker sirkelargumentasjon.

Det virket ikke akkurat som det. "The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief"

Lenke til kommentar
Hvorfor leser du den svenske?

Fordi det ikke finnes noen norsk Wikipedia artikkel om teistisk evolusjon, og fordi svensk er nærmere morsmålet mitt enn engelsk. Og selv om den svenske artikkelen er utrolig kort så var det kun definisjonen jeg var ute etter akkurat nå.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Det virket ikke akkurat som det. "The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief"

Wow, han finner ting som underbygger sin tro.

Og jeg håper virkelig du tror på evolusjonsteorien, ikke at du VET det. Men for å styrke din tro kan du finne bevis.

Lenke til kommentar
Og jeg håper virkelig du tror på evolusjonsteorien, ikke at du VET det. Men for å styrke din tro kan du finne bevis.

Er du så langt ute på viddene at du innbiller deg at evolusjon er en tro? Man vet at evolusjon og naturlig utvelgelse finner sted. Og man vet at gud ikke har noe med det å gjøre. Vi tror på Odin, den semittiske guden, julenissen og tannfeen. Siden man ikke kan finne bevis for noen av dem. Evolusjon gjennom naturlig utvelgelse finner man bevis for, og derfor vet man.

Lenke til kommentar

Er du så langt ute på viddene at du innbiller deg at evolusjon er en tro? Man vet at evolusjon og naturlig utvelgelse finner sted. Og man vet at gud ikke har noe med det å gjøre. Vi tror på Odin, den semittiske guden, julenissen og tannfeen. Siden man ikke kan finne bevis for noen av dem. Evolusjon gjennom naturlig utvelgelse finner man bevis for, og derfor vet man.

Om du VET at evolusjonsteorien er sann, kaller jeg deg ignorant, og trangsynt.

Det er også å gå rett imot vitenskapen som til enhver tid skal være tvilende, og ingenting skal være sikkert.

Alt du ikke vet, tror du. Slik er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...