Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Men hvordan kan vi bevise det for dem når alt som er er bevis for guds eksistens? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvordan kan du bevise at alt er "bevis for guds eksistens"? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Det er ganske logisk mtp vitenskapens fremgang at det vi ser ikke er ett resultat av vilkårlige mutasjoner, men intelligent design. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det er ganske logisk mtp vitenskapens fremgang at det vi ser ikke er ett resultat av vilkårlige mutasjoner, men intelligent design.Og der mistet du all respekten min. Sorry. Jeg så virkelig potensiale til en god diskusjon i denne tråden, men der spolerte du moroa for min del. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg tror ikke jeg har hatt noe respekt fra deg i det hele tatt noensinne. er du klar over hvor sykt lav oddsen er for at vilkårlige mutasjoner skal ha skapt all fremgang og liv? Endret 13. mars 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 er du klar over hvor sykt lav oddsen er for at vilkårlige mutasjoner skal ha skapt all fremgang og liv?Ca. 1:1 Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) heh, forklar.. Posisjonen til planetene som påvirker vår eksistens må f.eks være helt spot on, alle elementer som trengs må være tilstede osv og det er bare for å opprettholde livet. Endret 13. mars 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Rart, jeg har aldri sett et godt bevis for ID. Har vell egentlig kun hørt masse tull og tøys når det gjelder ID. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 heh, forklar.. Posisjonen til planetene som påvirker vår eksistens må f.eks være helt spot on, alle elementer som trengs må være tilstede osv. Ikke helt spot on. Det er et "grønt belte" som vi må være innenfor for å støtte liv slik vi kjenner det. Og med de milliarder av milliarder av galakser der ute så vil det være millioner av planeter som ligger riktig plassert. En annen ting er det ikke tilfelle at vi får plutselige mutasjoner som gjør alt så mye bedre. Nei, det er bare det at det hele tida skjer mutasjoner. Og de mutasjonene som ikke er fordelaktige dør ut med "eierne". Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 ingen mutasjoner har ført til bedring. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 ingen mutasjoner har ført til bedring.Atte det var? Vi dikter ikke opp argumenter gjør vi vel? Det der er fullstendig bullshit. Og vi har hørt det før. Og det har blitt motbevist gang på gang på gang på gang på gang på gang (etc. ad infinitum) Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) at du sier gang på gang på gang på gang på gang på gang beviser ikke noe, ei heller at du slenger fra deg ordet bullshit. Endret 13. mars 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 alle bevis viser mot evolusjon. Å si at noe er bevis uten at det faktisk beviser noe er tull. Å si at noe er så fantastisk, avansert, vakkert at det er bevis at en gud eksisterer er tull. Når det er beviser eller mirakler, f.eks. ser jeg noe løfte stortinget rett opp i lufta og skriker her er din gud. DA kommer jeg til å være en troer. At noen er dumme nok til å tro på en religion i dag syns jeg er helt utrolig. Religion er i mine øyer håp for de fattige og de som ikke har noe å leve for. De søker trøst hos gud, og håp om å nå nirvana. Jeg kunne forstå religion før i tiden. Men i en verden i alle fall vår verden, hvor man ikke har å mye elendighet (les: vår verden --> Norge) så har ikke Religion noe framtid. Bare se tilbake i tiden, hvor de fleste var religiøse, de hadde behov for Religion. I dag er det nok flere ateister og "hobby-kristne", enn religiøse. Dette viser kun enkelt og greit at vi ikke har behov for religion. Hva betyr alt dette da? Jo ganske enkelt. Religion er et middel man bruker for å styrke moral. Ikke noe mer eller mindre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) at du sier gang på gang på gang på gang på gang på gang beviser ikke noe, ei heller at du slenger fra deg ordet bullshit. Gi meg noen kilder på din påstand om at vi aldri har observert mutasjoner med positiv effekt da. edit: Nå legger jeg meg for kvelden, så om jeg ikke svarer med det første så ikke tro jeg har gitt meg. Endret 13. mars 2009 av Lars Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Nå er vell evolusjonsteorien en av de mest underbygde teoriene vi har. Vil gjerne se dine kilder på ID. Endret 13. mars 2009 av Runarbs Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 http://www.newscientist.com/article/dn1409...in-the-lab.html ^^Bare måtte slenge ut en liten link før jeg la meg. Tygg på den litt mens jeg sover. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Antibiotikaresistende bakterier er vel det beste beviset du kan finne frem til idag tenker jeg. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Med den logikken som er ute og går i denne tråden så burde menneskeheten ha oppnådd perfeksjon for lengst, døden burde ikke forekomme og alt burde være fryd og gammen Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Ebeneser: Er du kristen? Eller tilhører du en annen religion? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå