Tap77 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har overklokket AMD 2500+ til 2205 GHZ men jeg har en dårlig vifte. CPU varmen ligger på 54 grader. Så skal kjøpe vannavkjølingssystem neste måned. Så jeg lurer på om jeg kan ha denne hastigheten intill jeg får kjøpt vannavkjøling eller om dette er skadelig for CPU? Please svar hvis du kan noe om dette Takk!! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det skal gå helt fint. Så lenge du er under 70 grader, mener jeg det er trygt Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 2205 GHZ må være ny verdensrekord!!! Du mener selvsakt 2205MHz eller 2.2GHz. Kan ikke se att det skulle være noen grunn til ikke og la den gå på denne hastigheten. Så fremt du ikke har veldig høy Vcore! Hilsen Fosco Lenke til kommentar
Tap77 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Hehe 2205 MHZ mente jeg, TAkk Folkens da har jg bar den hastigheten!!!!!!! Lenke til kommentar
Edson Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 2205 GHZ må være ny verdensrekord!!! Du mener selvsakt 2205MHz eller 2.2GHz. Kan ikke se att det skulle være noen grunn til ikke og la den gå på denne hastigheten. Så fremt du ikke har veldig høy Vcore! Hilsen Fosco Hva ville du sagt er veldig høy VCore? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 2205 GHZ må være ny verdensrekord!!! Du mener selvsakt 2205MHz eller 2.2GHz. Kan ikke se att det skulle være noen grunn til ikke og la den gå på denne hastigheten. Så fremt du ikke har veldig høy Vcore! Hilsen Fosco Hva ville du sagt er veldig høy VCore? 1.6kV? Lenke til kommentar
Tap77 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 jeg har 1.65 vcore. nå har jeg 1833 mhz fordi pcen starter på nytt hvis jeg har 2.2 ghz Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 skjønner ikke dette... har prøvd meg opp på 190 fsp.. pcen er stabil.. eller ram og cpu.. har kjørt den i en time med full load... bra nok.. MEN! med en gang jeg kjører noe med 3d.. et spill eller 3d mark.. klikker det etter 10 sekund! hvorfor ? det må jo være skjermkortet.. trodde agp var låst ? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 skjønner ikke dette... har prøvd meg opp på 190 fsp.. pcen er stabil.. eller ram og cpu.. har kjørt den i en time med full load... bra nok.. MEN! med en gang jeg kjører noe med 3d.. et spill eller 3d mark.. klikker det etter 10 sekund! hvorfor ? det må jo være skjermkortet.. trodde agp var låst ? Jeg hadde akkurat samme problemet da jeg hadde Asus A7N8X Deluxe. Hvis jeg kjørte fsb over 185Mhz, klarte ikke PC'n å kjøre 3D grafikk i mer enn 10-20 sekunder før den låste seg, selv om AGP var låst til 66Mhz i BIOS. PC'n ellers var dønn stabil. Den kjørte Memtest86 og Prime95 i timesvis uten å krasje. Jeg leste i en tråd på www.nforcershq.com for noen måneder siden at A7N8X Deluxe hovedkort får problemer med å levere nok strøm til AGP porten når du kjører Fsb for høyt. Jeg vet ikke om dette stemmer(kan bare være spekulasjoner?) Nå har jeg ihvertfall et Abit NF7-S v2.0 hovedkort med nøyaktig samme hardware som satt i Asus A7N8X Deluxe. Nå kjører jeg både Ram og CPU på 221Mhz fsb hastighet og PC'n kjører 3D-spill og benchmarker helt stabilt igjen. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg hadde akkurat samme problemet da jeg hadde Asus A7N8X Deluxe. Hvis jeg kjørte fsb over 185Mhz, klarte ikke PC'n å kjøre 3D grafikk i mer enn 10-20 sekunder før den låste seg, selv om AGP var låst til 66Mhz i BIOS. PC'n ellers var dønn stabil. Den kjørte Memtest86 og Prime95 i timesvis uten å krasje. Jeg leste i en tråd på www.nforcershq.com for noen måneder siden at A7N8X Deluxe hovedkort får problemer med å levere nok strøm til AGP porten når du kjører Fsb for høyt. Jeg vet ikke om dette stemmer(kan bare være spekulasjoner?) Nå har jeg ihvertfall et Abit NF7-S v2.0 hovedkort med nøyaktig samme hardware som satt i Asus A7N8X Deluxe. Nå kjører jeg både Ram og CPU på 221Mhz fsb hastighet og PC'n kjører 3D-spill og benchmarker helt stabilt igjen. går det ikke ann å sette opp agp-spenningen på det hk'et? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jo, det går an å stille opp til 1.8V, men det hjalp ikke i mitt tilfelle Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 2205 GHZ må være ny verdensrekord!!! Du mener selvsakt 2205MHz eller 2.2GHz. Kan ikke se att det skulle være noen grunn til ikke og la den gå på denne hastigheten. Så fremt du ikke har veldig høy Vcore! Hilsen Fosco Hva ville du sagt er veldig høy VCore? Mer enn 2.0V Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg hadde akkurat samme problemet da jeg hadde Asus A7N8X Deluxe. Hvis jeg kjørte fsb over 185Mhz, klarte ikke PC'n å kjøre 3D grafikk i mer enn 10-20 sekunder før den låste seg, selv om AGP var låst til 66Mhz i BIOS. PC'n ellers var dønn stabil. Den kjørte Memtest86 og Prime95 i timesvis uten å krasje. Jeg leste i en tråd på www.nforcershq.com for noen måneder siden at A7N8X Deluxe hovedkort får problemer med å levere nok strøm til AGP porten når du kjører Fsb for høyt. Jeg vet ikke om dette stemmer(kan bare være spekulasjoner?) Nå har jeg ihvertfall et Abit NF7-S v2.0 hovedkort med nøyaktig samme hardware som satt i Asus A7N8X Deluxe. Nå kjører jeg både Ram og CPU på 221Mhz fsb hastighet og PC'n kjører 3D-spill og benchmarker helt stabilt igjen. hyyyl :o kjøpe nytt hk.. dette kan ikke være sant.. faen.. må gå an å fikse på et slag... vel.. tilbake til google Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 fant ut at det var south bridge som gjorde at det klikka... du må gjøre en mod for å fikse... så veldig komplisert ut da http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå