Laurbb Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dette er noe jeg i utgangspuntket har lidd av i mange år nå, men som aldri har plaget meg noe spesielt. Men nå har altså nysgjerrigheten tatt overhånd. Det har seg nemlig slik at jeg, så lenge jeg kan huske alltid har vært tett i ett nesebor. Har såvidt jeg vet ingen allergier, er skjeldent forkjølet, det renner ikke av nesa, det er bare det at det ene neseboret alltid viser seg å være tett. Det som gjør mysteriet enda større er at hvilket nesebor som er tett later til å variere. Tenkte jeg skulle høre om det fantes noen andre som har opplevd eller for den saks skyld - opplever, det samme? Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det kan være at du har skjeve skillevegger i nesen. Det kan være medfødt eller kan oppstå etter skade, som regel med et slag i ansiktet eller f.eks at en ball treffer nesen. Dette gjør at man føler seg tett i nesen hele tiden. De fleste som har skjeve skillevegger i nesen snorker veldig mye. Dette trengs ikke behandling med mindre det er virkelig ille, men kan behandles med oprasjon. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tar du nesespray? Om du gjør det så må du være ops på att du kan bli avhengi an enkelte av dem. Dvs. Du vill alltid føre deg tett etter en stund om du ikke sprayer nesa. Eneste kur er null nesespray og tett nese i noen dager. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det kan være at du har polypper eller at nesemuslingen din er for stor og blokerer lufttilførselen. Jeg vil anbefale deg å gå en legen, så kan du bli sendt videre til en spesialist hvis det er noe. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 jeg har egentlig akuratt samme problem, men det hender noen ganger når jeg trener og slike ting at det er helt klart har egentlig altid lurt på det samme Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg melder meg inn i denne klubben. Er konstant tett i nesen, men det er helst høyre nesebor. Jeg unner meg nesespray av og til, helt herlig å kunne puste med nesen igjen Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har samme problemet selv, så og si alltid tett i et nesebor Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Kan vell bare melde meg inn jeg også. Hadde en operasjon i slutten av november, men den funket dårlig så jeg er fortsatt tett. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har tett nese jeg og (spesielt det ene neseboret). Det har ført til at jeg for det meste puster med munnen. Er litt irriterende. Var hos en nese, øre, hals-spesialist og fikk en reseptbelagt nesespray kalt Nasonex. Den fungerte til en viss grad. Men øynene ble helt uttørket. Gikk rundt med konstant røde øyne. Var innom samme "nese-legen" noen uker etter, og da sa han at nesegangene så mye mer åpen ut. Men idag er jeg altså like tett igjen. Frister å oppsøke fastlegen for å få ham til å henvise meg til en spesialist, og eventuelt få vite om jeg kanskje burde opereres. Har skjev skillevegg i nesen vistnok. Men har lest om flere som har operert nesen og ikke blitt noe bedre. :\ Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 har alltid et tett nesebor også! forøvrig så hadde min mor det også og hun måtte inn med operasjon for å bli "frisk" igjen. men det varierer. akkurat nå f eks er jeg ikke tett i noen av neseborene, men om en time kommer 1 til å være tett Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Veldig ofte tett i det venstre neseboret, men merker det mest om morgenen. Endret 13. mars 2009 av Yohan Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Er også som regel tett i nesen. i begge nesebor og kun om morgenen nesten. det viser seg gang på gang at det er snørr som er klistret seg fast som jeg ikke klarer å snørre ut. det jeg gjør da er å ta en bitte papir og rulle den rundt så den ser ut som et bor for så å borre meg i nesen med den. blir nesten alltid åpen i nesen etter det. Lenke til kommentar
Gjest utlendning Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 har hatt samme problemet..husker ikke hvor mange år. husker jeg tok opp dette tema med fastlegen da jeg var rundt 15 år, men han sa det ikke var noe stort problem etter å ha tittet på den i 10 sekunder. den vil gå over sa han og det er normal. nå er jeg 29 år og har forsatt problemet. har funnet ut at hvis man legger seg ned på høyre siden vil man puste med venstre og motsatt. skal til legen igjen om 2 dager. klarer ikke mer.har blitt verre det siste året.begynner å bli plagsom.snorker høyt,sniffer mye med nesen,svetter mye,svimmel.kommer med tilbake melding til dere om 2 dager. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Etter at jeg kom i puberteten har det vært sånn for meg også (siden jeg var ca. 12 år). Har ingen allergier og har heller ikke fått noe utslag på astmatester. Både faren og broren min er sånn også. Har en liten mistanke om at det kan påvirke kondisen min litt siden jeg jo puster dårligere med nesen, men ellers er jeg ikke plaget av det. Er forkjølet kanskje 2-3 ganger i året og bruker sjeldent nesespry. Er et underlig fenomen Endret 30. januar 2010 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er det ikke sånn at alle mennesker alltid er tett i ett nesebor da? Mener å ha lest det ett sted. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Snakka med en lege en gang, det er naturlig å være tett i bare ett nesebor om gangen. Hvis du vil slutte å være tett i nesa, kan du fikse det selv ved å ta timian kanskje. Fungerer iallefall mot forkjølelsessymptomer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er også nesten konstant halvtett i høyre nesebor. Det værste jeg vet er å spise varm mat i selskaper o.l. Da løsner det og det blir Nigarafossen ut av nesa. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er også nesten konstant halvtett i høyre nesebor. Det værste jeg vet er å spise varm mat i selskaper o.l. Da løsner det og det blir Nigarafossen ut av nesa. xD Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Husker jeg var tett i en lengre periode på barneskolen, husker at det var ei jente som kastet ein liten stein rett i mitt nesebor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå