Gå til innhold

Router-model nextgentel problem

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en Netgear rangemax wireless router model WPN824v2, som er koblet til modemet til nextgentel som er Netopia Cayman 3351.

Om jeg kobler meg til modemet mister jeg ikke internett, kobler jeg igjennom router mister jeg ofte nett (men hele tiden koblet til routeren.

Jeg hadde også det samme problemet med en annen trådløs router.

Er det noen som vet hvor problemet ligger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er trolig ikke ipkonflikt mellom routerne da jeg antar at cayman bruker 10.0.0.1 og Netgear 192.168.1.1.

1. Hvis du bruker bittorrent så tåler WPN824 få forbindelser (den kom hvertfall utrolig dårlig ut i en test jeg har linket til i signaturen min). Scroll helt nederst....

2. Trådløsforbindelser kan jo være ustabile i seg selv. Du kan jo pinge routeren og se hvilken tilstand forbindelsen lokalt har. Du bør ligge mellom 1 og 3ms på en brukbar link.

ping 192.168.1.1 -t

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

ping til vg.no var avrage 24 ms

ping 192.168.1.1 -t har avrage på 8ms

Jeg brukte og en annen trådløs router tidligere og hadde akkurat det samme problemet, der dataen er hele tiden connecta til det trådløse nettverke.... Til og men når jeg har ledning til routeren kan nette dette ut.

Lenke til kommentar

8ms til router tyder på at du har litt svakt signal eller forstyrrelser.

Faller den også ut når du har kablet nett så kan det tyde på at det går mere trafikk enn router tåler.

Du kan jo sjekke at du har siste firmware til routeren og evt prøve å flytte litt på router for å få bedre signal (ping og se på forsinkelsen mens du flytter router)

Anbefaler deg evt å skaffe en bedre router. DKT-410 er en pakke med 11n router og usb-dongle som er stabil og rask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...