Gå til innhold

Så snur Ap på valgkappa igjen (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hæ, nei?

Politikere burde i høyeste grad gjøre som folket vil, ikke endre på folket!

Fremskritt kommer av forandring, og opinionen forandrer ikke seg selv.

For eksempel: I Tyskland avviklet de dødsstaff mot folkets vilje, og kort tid senere mente majoriteten at det var det riktige valget. Og om politikerne er der kun for å gjøre det flertallet vil, hva skal vi med politiske partier i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Nei, det jeg sier er at jeg er ingen fan av partier. Hvordan landet blir drevet er meg ekstremt viktig. Det er ingen partier som er helt etter mitt hjerte, så da må jeg finne det som ligger nærmest, men personlig ser jeg det fortsatt som et dårlig alternativer.

Lenke til kommentar
For min del ser jeg ingen poenger med partier. Å holde med et parti er for meg å finne det mindste av mange onder.

Så det du med andre ord sier er at du gir f i hvordan landet blir drevet?

Partisystemet gav mening for hundre år siden, i dag fremstår det mer som en udemokratisk institusjon som virker som bremsekloss på konstruktiv meningsbrytning. Det blir færre og færre medlemmer i partiene og politikerne blir mer og mer partiets representanter i stedet for folkets representanter. Sigve Indregard skrev en bra bloggpost om partidinosaurene: http://indregard.no/2009/03/10/for-et-nullpartisystem/

Lenke til kommentar
Hæ, nei?

Politikere burde i høyeste grad gjøre som folket vil, ikke endre på folket!

Fremskritt kommer av forandring, og opinionen forandrer ikke seg selv.

For eksempel: I Tyskland avviklet de dødsstaff mot folkets vilje, og kort tid senere mente majoriteten at det var det riktige valget. Og om politikerne er der kun for å gjøre det flertallet vil, hva skal vi med politiske partier i det hele tatt?

Du bør nok føle deg hjemme i AP. "Folket vet ikke sitt eget beste".

Alle partier som evt. måtte lytte til de som har valgt dem inn er skamløse populister. ;)

Lenke til kommentar
Halvparten av velgerne har under middels intelligens og at folk ikke vet sitt eget beste er jo ikke noen nyhet. Hadde de visst det så hadde vi ikke fått oppslag som dette.

Og hva gjør deg så sikker på at din intelligens er høyere, har du prøvd hjernene til noen av de du viser til og sammenlignet med din egen ..? ;)

En må alltid ta høyde for at noen har skjønt noe en ikke selv har skjønt helt, selv om det ikke virker sånn for en selv. Alt er ikke så enkelt som det synes.

Ellers er jeg enig med den som mener at ingen partier er helt sånn ideelle. Det fins et småparti jeg vet om, som er bortimot det. Men de er jo liten vits i å stemme på. Det får holde med noe som ligger nærmest av de som kan bli noe.

Men dette er selvfølgelig bare min oppfatning da. Kan være den ikke er særlig glup når det kommer til stykket, men vil hvertfall ikke finne på å stigmatisere andre velgergrupper (slik vedkommende ovenfor gjør). Det er jeg hvertfall sikker på IKKE er videre klokt.

Lenke til kommentar
Kolberg snakker mot seg selv. FrP koden vil vedkommende aldri knekke. Det merkes at AP har begynt å steke valgflesk for alle penga.

I motsetning til Siv "Nå-er-det-snart-valg-så-jeg-må-gå-ut-og-minne-alle-på-at-jeg-er-norges-eneste-legitime-rasistparti" Jensen? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...