sdf123 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg vil at excel skal sjekke ei side og hente ut informasjonen om flere kriterier er satt. Altså jeg har 3 kolonner hvor det står 'konto' i den ene, 'periode' i den andre og 'beløp' i den siste. Jeg vil at excel skal først sjekke at verdiene i kolonne 'periode' og 'konto' er begge satt og da hente verdien som er i beløp. Er bare en av verdiene der, skal den ignorere. Hvordan setter jeg opp det? Jeg prøvde denne uten at den hjalp: =SUMMERHVIS(Utskrift!D4:D300;B5)+SUMMERHVIS(Utskrift!c4:c300;A2)+SUMMERHVIS(Utskrift!H4:H300) EDIT: Fikk det til med denne: =SUMMER.HVIS.SETT(Utskrift!H5:H301;Utskrift!D5:D301;B5;Utskrift!C5:C301;A2) Endret 12. mars 2009 av everlong Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Det er i dette, og de fleste, tilfeller av største viktighet å vite HVILKEN excelversjon du bruker. Årgang og språk. Løsningen er en annen for andre versjoner. Det er nesten for tungvint å prøve å hjelpe uten disse opplysningene. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå