Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvordan gjøre nettverk tilgjengelig for alle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg pleier å gjøre er å koble meg direkte med kabel i routeren. Deretter går jeg til default gateway via browser.

Hvordan finner jeg default gateway?

1. Start

2. Kjør

3. Cmd

4. Skriv "ipconfig"

5. Trykk enter og hent ut informasjon

Skriv inn gateway i browser, logg deg inn på routeren å finn frem i menyene. Det er et enkelt brukergrensesnitt. Det hadde vær mye enklere om du sa hva slags router du hadde.

Mvh

Jørgen Pedersen

Lenke til kommentar

Om du skruer av WEP-krypteringen så kan hvem som helst koble seg til ditt nettverk uten problemer (men dette er kun trådløst :p)

De har da mulighet til å endre på konfigen slik du skal nå ved å gjette seg fra til passordet som er vanlig er følgende:

brukernavn: admin

passord: admin

eller:

passord: (her skal feltet være tomt)

eller:

brukernavn: administrator

eller lignende brukernavn og passord.

Så du bør kanskje bytte til et lettere WEP passord :)

EDIT

Leif

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Om du skruer av WEP-krypteringen så kan hvem som helst koble seg til ditt nettverk uten problemer (men dette er kun trådløst :p)

De har da mulighet til å endre på konfigen slik du skal nå ved å gjette seg fra til passordet som er vanlig er følgende:

eller:

passord: (her skal feltet være tomt)

eller:

brukernavn: administrator

eller lignende brukernavn og passord.

Så du bør kanskje bytte til et lettere WEP passord :)

EDIT

Leif

Jo men du kan ha passord på ruteren uten og ha passord på tilgangspunktet :p

Altså for og gå inn på den men ikke kryptering for og kople seg opp på nett.

Så det du gjør er og skriver ip tingen mm. inn i nettleseren som kan være Internet Explorer eller Safari f.eks. Så skriver du passordet på ruteren som er default passord. Gå så inn og skru av passord og evt skru på / endre passord på ruteren, og fiks ferdig <3

Lenke til kommentar
Gnalingen94 vil skru av passordet på tilkoblingen til rutern :wow:

og slå av kryptering !

og oppgi adressen sin !

heheh :)

Bare så det er klart, jeg vil bare sånn at jeg kan for eks. logge meg på nettverket med mobilen uten å måtte skrive inn det evig lange passordet hver gang. Og jeg er klar over at andre da kan logge seg på mitt nettverk, men det er ikke så folksomt rundt huset at det gjør noe uansett :no: ?

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Faen da du er jo ikke pentagon heller regner jeg med ? xD

Who gives a shit om du ikke har kryptering, tror ikke akuratt at noen carer seg på og kjøpe en svær kassebil, ta ut alt innhold, mekke driten full av data- og nettverks ting og sette en giga antenne oppå taket og kjøre opp til deg og gå inn på nettverket ditt.

For og gjøre hva? www.123spill.no :o

Nei bare skriv ip tingen i nettleseren din og voldta passordet så kanskje det går sin vei?

Good Luck ! Gorilla mannen 140 .

Lenke til kommentar
Faen da du er jo ikke pentagon heller regner jeg med ? xD

Who gives a shit om du ikke har kryptering, tror ikke akuratt at noen carer seg på og kjøpe en svær kassebil, ta ut alt innhold, mekke driten full av data- og nettverks ting og sette en giga antenne oppå taket og kjøre opp til deg og gå inn på nettverket ditt.

For og gjøre hva? www.123spill.no :o

Nei bare skriv ip tingen i nettleseren din og voldta passordet så kanskje det går sin vei?

Good Luck ! Gorilla mannen 140 .

I'm very confused right now :hrm:

Lenke til kommentar

Er veldig lett. Veit ikke ip tingen til din ruter men her er måten jeg gjør det: Gå inn i internet Explorer (eller annet netleser) skriv inn ipen til ruteren, 192.168.1.1(bruker 192.169.0.1 på en annet ruter) så kommer det opp en side hvor du skriver bruker og passord. På 1.1 ruteren må jeg men på 0.1 kommer jeg bare rett inn på home menyen. Det neste du gjør nå er og skru av WEP krypteringen. Da leter du etter om det er noe som heter, Wirless Settings, WEP, Passwords eller lignende. Så når du har funnet dette prøver du så godt du kan og skru av /disable Wep o.l.

And there you go ! :)

Si ifra om du ikke får det til :p

Lenke til kommentar
Er veldig lett. Veit ikke ip tingen til din ruter men her er måten jeg gjør det: Gå inn i internet Explorer (eller annet netleser) skriv inn ipen til ruteren, 192.168.1.1(bruker 192.169.0.1 på en annet ruter) så kommer det opp en side hvor du skriver bruker og passord. På 1.1 ruteren må jeg men på 0.1 kommer jeg bare rett inn på home menyen. Det neste du gjør nå er og skru av WEP krypteringen. Da leter du etter om det er noe som heter, Wirless Settings, WEP, Passwords eller lignende. Så når du har funnet dette prøver du så godt du kan og skru av /disable Wep o.l.

Letteste forklaringa hittil. Takk skal du ha :tease:

Lenke til kommentar

Letteste forklaringa hittil. Takk skal du ha :tease:

Godt og høre. Håper du får det til da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...