antex Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 hei, jeg er 17 år har begynne på et selvlaget spiseprogramm. jeg har bestemmt meg for og gå ned litt fett frem til sommern, i tilleg har jeg begynnt og trene på trenings senter 3 dager i uka og går tur før frokost de 2 andre dagene. dette er da spiseprogrammet mitt, er det greit? noe jeg bør bytte eller endre på? Frokost: 4 revita knekkebrød med litt smør og kokt skinke + et glass melk etter trening: så trener jeg og tar en shake med 60g proteiner og 35g carbo fuel (blandet med vann) mellommåltid: 2 revita knekkebrød med litt smør og roast biff + et glass melk middag: der spiser jeg vanlig middag for vi har som regel greie middager. 1-2 fiskemåltider i uka ofte indre/ytrefilet og spiser en del kylling/kyllingkjøttdeig til middag. kveldsmat: 3 revita knekkebrød med litt smør og roast biff + 30g proteinshake blandet med 2 dl melk er dette greit? har et mål om og rekek og gå ned 10 kg til sommern. veier nå 74kg og er rett over 180cm høy hvis det har noe og si. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er bare å regne ut kcal du må ha på kcalunderskudd det og telle i kosten og evt justere. 1800kcal pr dag, det er med ca 500kcal trening per dag. Det blir 500 i minus fra mat og 500 i minus fra trening som gir ca 1 kg ned i uka. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Høres greit ut i mine ører men ville nok redusert litt på knekkebrødene da de gir mye ugunstige karbohydrater for vektnedgang. Hvis dere spiser generelt sunne middager så kan du jo holde deg til de men unngå sauser, mye fett og poteter. Kok masse grønnsaker i tillegg til deg selv. Erstatt poteter med hveteris, byggris, cous cous eller helst bare grønnsaker. 10 Kg til sommeren fra nå kan bli mye da det er ca 7-8 uker igjen, regner da mai som sommer. Lenke til kommentar
antex Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 har regneet ut at det blir ca 2000 kcal i løpet av en dag hvor mye burde jeg kutte ned på knekkebrødene i tillfelle hva bør jeg bytte dem ut med? jeg regner da sommern til sommerferien, slutten av juni. så hvis jeg klarer 0,5-1 kg i uka så kan det jo gå Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Du behøver ikke bare kutte ut, du kan også erstatte med noe som har mer masse pr gram karbohydrat. Kutt 20gram protein ved trening og spe på disse grammene på måltidet etter trening. Kan også kutte all karboen etter trening. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 har regneet ut at det blir ca 2000 kcal i løpet av en dag hvor mye burde jeg kutte ned på knekkebrødene i tillfelle hva bør jeg bytte dem ut med? jeg regner da sommern til sommerferien, slutten av juni. så hvis jeg klarer 0,5-1 kg i uka så kan det jo gå Du bør ha ca 1500-2000 kcal per dag , dagene du spiser 2000 kcal bør du trene bort 500 av dem. Nordmenn generelt er litt konservative for til frokost skal det alltid være brød.... hvorfor ikke prøve noe nytt til frokost. 1 stk fullkorns Tortilla med salat og noen stekte kyllingbiter.... det blir en veldig god wraps, unn deg gjerne bittelitt dressing på, nam nam. Det var bare ett eksempel, bruk mye grønnsaker, en tomat, litt paprika og agurk inneholder neste ikke kalorier men gir kroppen mye bra stoffer og virker fint som magefyll. Prøv å inkludere egg i en del frokoster. Drikk mye vann, blodet sørger for temperaturregulering, transport av giftstoffer, immunforsvar, temperaturregulering, etc. Nok vann er en fin og lett måte å holde kroppen frisk på men er selvsagt ikke nok alene. Samtidig vil litt vann før, under og etter måltid gi en metthetsfølelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå