HKRoed Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei! Har en tekst fil som jeg vil kopiere til flere mapper samtidig ved hjelp av en batch fil. Den tekstfilen skal kopieres til ALLE mappene under EN annen mappe. Og hvis en fil med samme navn allerede ligger der, skal den erstattes. Kan noen hjelp meg med denne kommandoen? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 copy filename.ext *. /y ? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 for %%a in (*.*) do copy ..filnavn.txt %%a /y Forutsatt at det ikke ligger andre filer i den katalogen enn undermapper, og at tekst-filen ligger i katalogen under. Editer som nødvendig. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 for %%a in (*.*) do copy ..filnavn.txt %%a /y Forutsatt at det ikke ligger andre filer i den katalogen enn undermapper, og at tekst-filen ligger i katalogen under. Editer som nødvendig. Skjønte jeg mye av. NOT Filen som skal kopieres ligger her: D:mappefil.txt og skal kopieres til alle undermapper her: E:mappe Kan noen hjelpe meg litt lengere på vei? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 for %%a in (E:mappe*.*) do copy D:mappefilnavn.txt %%a /y Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Skal jeg bruke hele den komandoen med %% og hele suppa? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Tror ikke han hadde skrevet det visst han mener at du ikke skulle ha brukt det... Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hele den linja legges i en .bat-fil, som du kjører. Piece of cake. Bare sørge for at det ikke ligger filer direkte i E:mappe, da disse kan skrives over med denne linja. Hehe. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Nei, sikkert ikke. Men fikk da ett nytt problem. Siden navnet på mappa inneholder mellomrom, ma ppe, ble det krøll. Hva skal jeg skrive der det skal være mellomrom? Er ikke det %? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 for %%a in ("E:mappe*.*") do copy "D:mappefilnavn.txt" "%%a" /y Da kan du også bruke mellomrom i mappenavna og filnavnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå