Gå til innhold

Hvordan justere to blokker tekst til henholdsvis topp og bunn i en tabellcelle?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med en nettside hvor jeg har bruk for å justere nyhetsteksten til toppen av en tabellcelle, mens jeg justerer "Les mer"-lenken i bunn av cellen. Slik er det nå:

post-34461-1236894213_thumb.png

Jeg vil altså at "les mer" skal stå helt i bunn av cellen, uansett høyde på cellen. Det går ikke an å bruke position:relative på td og position:absolute på lenken. Raden/cellene har ingen gitt høyde, de skalerer med innholdet. Er det noen som kan si meg hvordan i alle dager jeg kan få dette til?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik her gjorde jeg det nå mens jeg lekte bittelitt:

http://haxx.no/bottom.html

Alt er i source, table-versjonen fungerer ikke i firefox, og div-versjonen fungerer ikke i IE6(og sikkert 7, siden de(n) ikke støtter table-cell i CSS). Er sikkert andre måter å gjøre det på, men orker ikke leke mere :D

Edit: begge fungerer i Opera og Chrome

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Oppdatering: Gjorde det slik nå. Bare brukte PHP til å heller gi layout som tabell når den finner "MSIE 7.0" i user agent-strengen. Vet at det ikke er helt trygt, men folk som bruker andre nettlesere og melder fra om IE7 får bare en tabell som ser helt lik ut, og folk som bruker IE7 men melder fra om noe annet kan bare ha det så godt. Igjen. takk for hjelp. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...