AiKi Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Men men, nå venter vel 5-6år som fattig student. Vil jeg klare meg med Tamron'en og en Sigma 8mm Fisheye? Eller vil savnet av en skikkelig blitz eller en telezoom knekke meg? Spørs hvor gal du er, da! Et tips om du gjerne også skulle hatt blits, er å kjøpe en eldre blitsenhet i stedet for de nye og dyre. Man må passe på at man ikke får en skikkelig "kameradreper" (visse blitser gir mye spenning, se denne siden). Bonusen er at du er nødt til å lære deg det grunnleggende innen utregning av blitsstyrke o.l. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Står mellom Sigma 8mm, 10mm og 15mm. Hvilket av disse burde jeg velge? Skyter med et 400D nå, men planlegger en oppgradering med tiden. Da mest sannsynlig til XXD klassen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vær klar over at 8mm-en er circular fish-eye. Det vil si at bildene dine vil få svarte hjørner. Slikt som dette: http://360vr.com/fisheye41/S1_S8_DSCF0369.jpg Lenke til kommentar
dePt Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Det var jeg klar over Jeg har nå slått fra meg ideen om å anskaffe et fisheye-objektiv, og sparer knallhardt til et Canon 70-300mm F/4.0 L USM. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Okey, håper du blir fornøyd! Hva skal du bruke det objektivet til? Vet bare selv at jeg lett hadde ofret 100mm for å få 2.8 (altså 70-200/2.8) til mitt bruk Lenke til kommentar
dePt Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Beklager, her var vist leif ute og gikk. Mente 70-200mm'ern. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Det var jeg klar over Jeg har nå slått fra meg ideen om å anskaffe et fisheye-objektiv, og sparer knallhardt til et Canon 70-300mm F/4.0 L USM. SÅ lenge varte den interessen. -Kanskje like greit at du ikke rakk å kjøpe det før du var lei? Jeg synes du gjør klokere i å putte pengene i 70-200/4 fremfor et fisheye, men håper ikke at du gir opp de vide ville ideene dine enda. Hva nå med "DIY-fisheye"; et moro leketøy for en hundrings? -Som med alt annet her i livet, så er det nøyaktig så morsomt som du selv gjør det til. Utstyret må ikke være perfekt for at bildet skal bli perfekt. Du trenger ikke penger for å være kreativ. Ekstremt få bryr seg om hva slags gryter kokken bruker for å lage den gode maten. -Hva slags pensel brukte V. van Gogh da han malte kornåkeren med kråkene? http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_...rows_(1890).jpg Endret 23. mars 2009 av Ronny1 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 SÅ lenge varte den interessen. -Kanskje like greit at du ikke rakk å kjøpe det før du var lei? Interessen har ikke på langt nær passert. Jeg sikler minst like mye fortsatt etter et fisheye-objektiv, men jeg må tenke fremover. Jeg VET at det vil gå lenge til neste gang jeg har penger på bok og kan bruke de på objektiv, så jeg prøver å forutse kommende behov. Jeg har derfor blitt rådet til å gå for litt mer tele denne gangen. -Hva slags pensel brukte V. van Gogh da han malte kornåkeren med kråkene?http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_...rows_(1890).jpg Aner ikke... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg er på nippet til å kjøpe Pentax DA 10-17mm fisheye, like før jeg trykker på "kjøp" knappen Du får dette objektivet i Tokina versjon. Tokina AT-X ProD 10-17mm - Japanphoto Tokina AT-X ProD 10-17mm - Scandinavian Photo Tokina AT-X ProD 10-17mm - Ebay Tokina AT-X ProD 10-17mm test med Nikon fatning - photozone.de De-Fisheye program - Fisheye-Hemi plug-in Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hvorfor ikke kjøpe en peleng, den er helt manuell men meget bra - pris ca.: 2.500,- på ebay Link til noen bra bilder som er tatt med Peleng 8mm f/3.5 180°. http://fiveprime.org/hivemind/Tags/peleng,peleng8mm Mvh. Helge Endret 25. mars 2009 av rosseha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå