mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Nylig byttet jeg lyspærer på min Mitsubishi Galant 96-mod. Først hovedlys-pære på venstre side (gjort av en fyr på bensinstasjon) deretter hovedlyspære på høyre side (gjort selv). Etter dette slår hovedlys (og langlys) seg av når jeg skrur på langlysene. Har prøvd å koble fra lyset på høyre side, siden det var etter jeg skiftet dette det sluttet å fungere, men det samme skjer på det venstre lyset. Langlys pæren lyser ikke inne i kupeen. Den nye pæren på høyre side var H4 12volt. Den andre vet jeg ikke Takker for hjelp Endret 12. mars 2009 av mopedjonners Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det kan faktisk være en viss fare for at pærene er satt i feil. Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Det kan faktisk være en viss fare for at pærene er satt i feil. Men burde det ikke fungere da jeg koblet ut pæren på høyre side? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 sjekk at kontaktene sitter ordentelig på og sjekk sikringen til fjærnlys.. du har sikkert tatt knekken på den når du bytta pære. Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) sjekk at kontaktene sitter ordentelig på og sjekk sikringen til fjærnlys.. du har sikkert tatt knekken på den når du bytta pære. Det er det som er det merkelige. Det finnes ingen sikring som går til langlysene (eller hovedlysene) i sikringsboksen. Er det mulig at denne sikringen sitter en annen plass? Endret 12. mars 2009 av mopedjonners Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 På H4 kan kontakten settes på 180 grader forskjøvet. Sjekk at alle 3 pinnene på pæren sitter i kontakten. Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 På H4 kan kontakten settes på 180 grader forskjøvet. Sjekk at alle 3 pinnene på pæren sitter i kontakten. De sitter rett på Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Evt. sjekk om du har en sekundær sikringsboks i motorrom/annet sted i coupèen Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Evt. sjekk om du har en sekundær sikringsboks i motorrom/annet sted i coupèen For det skal være sikring til frontlys, sant? Har lett litt, men ikke funnet den. Noen som har tips om hvor den kan være? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ja, med mindre det er noe galt som ikke er helt i orden skal det være sikring på de ja Vil tippe bak fjærbeinet på venstre side, men kjenner lite til bilen din.. Sjekket instuksjonsboka? Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Ja, med mindre det er noe galt som ikke er helt i orden skal det være sikring på de ja Vil tippe bak fjærbeinet på venstre side, men kjenner lite til bilen din.. Sjekket instuksjonsboka? Haha, okay. Har ikke instruksjonsbok. Noen som har en link til en på nettet? Endret 12. mars 2009 av mopedjonners Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Sikringenen til hovedlyset sitter i motorommet. Det er ofte en uvanlig sikring på japser. kan være en sånn liten kloss som er grønn, rosa, blå osv og de kan sitte jævli godt fast. Du ser uansett om den har ryki uten og ta den ut. Det er ikke alltid like lett og tyde hva som er riktig sikring utifra hva som står på lokket. Kan også være forklart med kråketegn. Bare sjekk alle sammen. Sikringsboksen pleier og være plassert i nærheten av batteriet en plass. Er en svart liten boks og du må ta av lokket på den. Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Der var en med peil ja Fant sikringsboksen. Den lå ved siden av batteriet. Var egentlig veldig synlig. Men ingen sikringer var røket, og langlysene fungerer fortsatt ikke. Endret 13. mars 2009 av mopedjonners Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Snakket med et verksted og de mente et rele var gåent. Fikk beskjed om at disse fantes sammen med sikringene i motorrommet. Har lokalisert dem, men de er jo nesten umulig å få ut uten skikkelig verktøy. tips? Endret 13. mars 2009 av mopedjonners Lenke til kommentar
mopedjonners Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Snakket med et verksted og de mente et rele var gåent. Fikk beskjed om at disse fantes sammen med sikringene i motorrommet. Har lokalisert dem, men de er jo nesten umulig å få ut uten skikkelig verktøy. tips? Sjekket releene. Alt var greit. Tror jeg skal sjekke pærene igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå