Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Hovedlys (og langlys) slår seg av når jeg skrur på langlysene

Anbefalte innlegg

Nylig byttet jeg lyspærer på min Mitsubishi Galant 96-mod. Først hovedlys-pære på venstre side (gjort av en fyr på bensinstasjon) deretter hovedlyspære på høyre side (gjort selv). Etter dette slår hovedlys (og langlys) seg av når jeg skrur på langlysene. Har prøvd å koble fra lyset på høyre side, siden det var etter jeg skiftet dette det sluttet å fungere, men det samme skjer på det venstre lyset. Langlys pæren lyser ikke inne i kupeen.

Den nye pæren på høyre side var H4 12volt. Den andre vet jeg ikke

Takker for hjelp

Endret av mopedjonners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk at kontaktene sitter ordentelig på og sjekk sikringen til fjærnlys.. du har sikkert tatt knekken på den når du bytta pære.

Det er det som er det merkelige. Det finnes ingen sikring som går til langlysene (eller hovedlysene) i sikringsboksen. Er det mulig at denne sikringen sitter en annen plass?

Endret av mopedjonners
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På H4 kan kontakten settes på 180 grader forskjøvet. Sjekk at alle 3 pinnene på pæren sitter i kontakten.

Lenke til kommentar
Ja, med mindre det er noe galt som ikke er helt i orden

skal det være sikring på de ja ;)

Vil tippe bak fjærbeinet på venstre side, men kjenner lite til bilen din..

Sjekket instuksjonsboka?

Haha, okay. Har ikke instruksjonsbok. Noen som har en link til en på nettet?

Endret av mopedjonners
Lenke til kommentar

Sikringenen til hovedlyset sitter i motorommet. Det er ofte en uvanlig sikring på japser. kan være en sånn liten kloss som er grønn, rosa, blå osv og de kan sitte jævli godt fast. Du ser uansett om den har ryki uten og ta den ut. Det er ikke alltid like lett og tyde hva som er riktig sikring utifra hva som står på lokket. Kan også være forklart med kråketegn. Bare sjekk alle sammen.

Sikringsboksen pleier og være plassert i nærheten av batteriet en plass. Er en svart liten boks og du må ta av lokket på den.

Lenke til kommentar

Snakket med et verksted og de mente et rele var gåent. Fikk beskjed om at disse fantes sammen med sikringene i motorrommet. Har lokalisert dem, men de er jo nesten umulig å få ut uten skikkelig verktøy. tips?

Endret av mopedjonners
Lenke til kommentar
Snakket med et verksted og de mente et rele var gåent. Fikk beskjed om at disse fantes sammen med sikringene i motorrommet. Har lokalisert dem, men de er jo nesten umulig å få ut uten skikkelig verktøy. tips?

Sjekket releene. Alt var greit. Tror jeg skal sjekke pærene igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...