Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av ny prosessor

moFFa

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å gå til innkjøp av ny prosessor. Jeg har Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz fra før, men jeg syns det er litt tregt. Kan bli endel hakking mens jeg spiller hvis det skjer veldig mye på en gang, og da mener jeg i situasjoner hvor det ikke er grafikken vel og merke.

Hovedkortet mitt er som følger MSI P965 NEO-F V2.

Jeg har sett meg ut 2 prosessorer, Intel Core 2 Quad Q9550 og Intel Core 2 Duo E8500.

Jeg stiller høye krav til spilling. Kjører også endel andre programmer mens jeg spiller, som Opera, Winamp etc.

Det jeg lurer på er om det er noen stor forskjell på disse 3 prosessorene? Vil jeg merke noen stor forskjell på hvor fort PCen jobber hvis jeg oppgraderer?

Er det stor forskjell på Q9550 og E8500? Er en del penger å spare hvis jeg kjøper E8500.

Evt. andre prosessorer dere kan anbefale?

Burde jeg gå til innkjøp av ekstra kjøling i tillegg og er det nødvendig å overklokke?

Hvis jeg ikke vil merke stor forskjell ved å oppgradere kommer jeg til å la være.

Jeg har aldri satt i en prosessor før, er dette vanskelig? Noe spesielt jeg bør tenke på? Jeg har byttet ram og grafikkort før så jeg vet åssen det ser ut inni PCen :p

Jeg har veldig lite lyst til å gjøre et dumt kjøp så derfor spør jeg dere.

PC spesifikasjoner:

Intel Core Duo 2.4 GHz

2 GB RAM

Nvidia GeForce 8800 GTX 768 MB

Windows Vista Home Premium 32 bit

EDIT: Beklager den dårlige emnetittelen, håper den nye er mer beskrivende.

Endret av moFFa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig lett å bytte prosessor: Ta av prosessorvifta, ved en liten klips/hemp og bare løfte den av. når den er av ligger det en liten metall "stang" rett på siden, som du løfter opp så den stikker rett opp, så selve prosessoren løsner, så kan du løfte den ut, husk sånn pasta mellom vifta og prosessoren, det ligger også på når du tar av vifta, du ser det... Om valg av prosessor kan jeg nok ikke hjeøpe deg så mye, har faktisk tenkt på samme bytte selv! firekjernern er vel litt mer fremtidsrettet hvertfall :p og vet at mange av de klokker svært godt, eksempel Quad6600 går lett fra 2,4ghz til 3,0...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...