SunnyCloud Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har en gutt på syv år som ønsker å lære gitarspilling. Er det noen som har vært i samme (min) situasjon? Selvfølgelig individuelt, men jeg tenker på barnets tålmodighet, engasjement etc. Lite kjekt å betale et par tusen for et kurs som, etter første gang, ikke faller i smak. Hvor vanskelig er det for en gutt på syv år å lære gitarspilling? Er det for tidlig å begynne? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 For all del, det er ikke for tidlig! Hvis han ønsker det i så tidlig alder er det jo bare positivt etter min mening. Du trenger jo ikke betale flere tusen for kurs. Ta en tur innom nærmeste musikkskole, musikkkonservatorium eller musikklinje og søk etter unge studenter som tar elever som søker undervisningserfaring og som gjør det for en billig penge ... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hei! Anbefaler deg å se i underforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=313 Her finnes mange tråder om gitarspilling, blant annet "gitartråden for nybegynnere". I denne tråden ser du noen av utfordringene som kommer opp selv for 18-årige nybegynnere. Når det er sagt, det kommer helt an på barnet. Selv begynte jeg i samme alder, og spiller enda. Jeg har derimot aldri gått kurs, men brukte bøker når jeg ble gammel nok til å bruke dem. Det jeg husker fra starten var at jeg tok ting i mitt eget tempo. Når man er syv er det utrolig mye annet å bruke energien på, og du skal kanskje ikke forvente at gutten din holder interessen gjennom et kurs. Som sagt, individuelt fra unge til unge. Har guttungen tilgang til gitar? Endret 12. mars 2009 av Tumbleweed Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har guttungen tilgang til gitar? Ja, har kjøpt en minigitar sånn som denne. Den er kul, for jeg kan også bruke den. Slik har jeg mulighet til å holde følge med gutten . Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hehe...hvem av dere er det som egentlig har lyst til å lære å spille? Hvis dere er like blanke begge to kan jo dette være noe dere gjør i fellesskap, uten å sende junior på kurs? Det finnes utrolig mye bra både på nett og i bokformat. (om 10 år: gutten: "Neisj, jeg og fattern starta når jeg var liten, og siden har det bare balla på seg. Takk, Fattern!" -oversatt sitat fra Guitar World, fra intervju med verdens beste gitarist) Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Hehe...hvem av dere er det som egentlig har lyst til å lære å spille? Nei, men saken er den at jeg fikk min første kassegitar som 12/13-åring. Antageligvis fordi min mor spilte . Jeg kjøpte etter hvert elgitar, men kom liksom aldri over "kneiken" hva progresjon angår. Sluttet vel rundt 17, men kun sporadisk spilling i dette tidsrommet. Å kunne mestre gitaren har alltid vært et ønske, men det havner alltid på toppen av behovspyramiden. Grunnen til at jeg bringer fram saken nå, er at jeg tror 09 er året der jeg kommer til å få realisert en del av mine drømmer. Jeg vil at han skal få brikkene til "gitarpuslespillet" levert i riktig rekkefølge, da jeg antar gitarspilling + hans alder er en utfordrende kombinasjon. Litt lettere å lære å sykle liksom...tror jeg . Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 kjøp en billig smartclub gitar Det fikk jeg, med forsterker og alt, billig men funker. Er ikke vits å betale mye for en gitar i starten. han kjøper seg sikkert en bedre med årene vis han blir innteresert Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 kjøp en billig smartclub gitar Takk for tipset, men vi har allerede en gitar. Jeg forhørte meg med en musiker som har spilt i band i mange år. Han mente jeg burde finne en privatperson fremfor en musikkskole. En person som kan inspirere og motivere, slik at gutten gleder seg hver gang til å treffe ham, og ikke minst lære å spille gitar. Det finnes sikkert slike personer på en musikkskole og, men han mente det fort kunne bli mer upersonlig i en slik "samlebåndopplæring". Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Privatlærer tror jeg er ganske bra, men det er ganske dyrt. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Bare å starte seddelpressa da . Penger har ingen verdi i seg selv. Det er hva du bruker dem på som skaper verdier. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Enig i det! Forslaget mitt er at du og soppen finner en fyr som kan håndtere dere begge. (sannsynligvis vil du bli overrasket over at soppen tar en relativt tydelig progresjonsledelse....) Dette er noe som kan styrke båndene mellom far og sopp, uansett utfall. Mor: "jaha, hvor skal dere da?" Sopp: " jeg og fattern skal på gittarkurs!" ...og mor får tid til gardiner og sånt dere egentlig er sjeleglade for å slippe unna fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå