kaolla89 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Så, jeg skal da begynne på folkehøgskole til høsten! Har du gått på en kristen folkehøgskole? Var det masse Jesus-greier der? Strengt med banning og sånt? Mange kristne elever der?? Jeg har piercinger og kler meg ja, litt uvanlig.. så litt redd for at det ikke skal bli tatt godt imot på en kristen skole.. har ikke noe imot kristne i det hele tatt men... det er jo kjedelig om skolen er heeelt sånn kristen da.. har tenkt på Hurdal Verk foressten. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har gått på det, ikke noe problem for min del. Men er du av den trangsynte typen som ikke takler at folk har et annet livssyn enn deg - styr unna! Selv var jeg veldig "ikke-kristen" da jeg begynte, og er like ikke-kristen fortsatt. Ble litt lei av morgensamlinger med kristen dall, kristen korsang og bordsang før maten, men hva har det å si når man i det store og hele trives noe enormt og elsker skolen? Jeg hadde en prest og en misjonær til lærer, de var utrolig flinke begge to, hysterisk morsomme og enormt kunnskapsrike. Men det varierer sikkert fra skole til skole. På min skole var det vel 50/50 med kristne/ikke-kristne, men ingen brydde seg vel noe særlig om den andres livssyn uansett. Folk bannet, drakk og hadde sex uansett religion - eller de var kjemperolige og sa aldri noe stygger enn fillern... For meg var det hvertfall umulig å skille mellom de kristne og ikkekristne, og jeg fikk aldri, aldri tredd noens livssyn over hodet på meg... Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Ja er vel sånn på de fleste.. har vært på kristen leir før, som sikkert er mer full av kristne ting enn folkehøgskoler Men jeg trivdes nå, og d var kjempegøy... så jeg har vel egetlig et ganske godt forhold til kristne ^^ men de bibeltimene og sånn var dritkjedelige ja xD¨ men siden man liksom skal gå der et år er jeg redd for å kanskje bli litt lei alle de kristen greiene men av det du skrev, så hørtes det jo greit ut.. er vel sikkert sånn på de fleste skoler Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg gikk på kristen fhs, men merket fint lite religionsprat, faktisk. Det var ved et par anledninger under morgensamlingene at det ble referert til Jesus eller noe, men det kunne gå mange uker mellom hver gang vi ble minnet på at det i det hele tatt var en kristen skole. Selv er jeg ikke kristen, men opplevde ofte at de kristne elevene levde langt villere enn jeg gjorde der, så jeg tror nok ikke det spiller noen stor rolle. Lenke til kommentar
fergu Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Samme her egentlig.. Gikk å på en kristen folkehøgskole selvom jeg overhode ikke er kristen, men det var den jeg ville gå på så da ble det bare sånn. La nesten ikke merke til at den var kristen i det hele tatt. Flinke lærere og mange forskjellige typer blandt elevene inkludert mange av forskjellige religioner og legning. Uansett syntes jeg ikke du skal velge bort en folkehøgskole du har lyst til å gå på selv om den er "kristen". Gå dit du vil gå og bestem selv hvor mye du vil være involvert i de religiøse aktivitetene, hvis det overhode er noen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det var selvsagt kjedelig med morgensamling og lørdagstema hvor man diskuterte Jesus, men vi hadde også morgensamlinger og lørdagstema som handlet om helt andre ting, og de var egentlig like kjipe. Så kanskje det jevner seg ut etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå