Gå til innhold

Har man fri vilje i Himmelen?

Anbefalte innlegg

- Hvis Gud vil at jeg skal tro på han, hvorfor viser han seg ikke bare for meg?

- Da ville det ikke vært TRO, men viten

- Hva er så bra med tro i forhold til viten?

- Gud vil ikke tvinge deg til å tro på han, han vil at du skal tro på han av egen fri vilje. Hvis han viser seg for deg, vil du ikke ha fri vilje lenger.

- Så hva skjer i Himmelen? Der har jeg altså ikke fri vilje lenger?

- Ehh...

Ja, dere religionister, hva svarer dere på dette? Hvorfor er det viktig med fri vilje på jorden, men ikke i Himmelen?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Hvis Gud vil at jeg skal tro på han, hvorfor viser han seg ikke bare for meg?

- Da ville det ikke vært TRO, men viten

- Hva er så bra med tro i forhold til viten?

- Gud vil ikke tvinge deg til å tro på han, han vil at du skal tro på han av egen fri vilje. Hvis han viser seg for deg, vil du ikke ha fri vilje lenger.

- Så hva skjer i Himmelen? Der har jeg altså ikke fri vilje lenger?

- Ehh...

Ja, dere religionister, hva svarer dere på dette? Hvorfor er det viktig med fri vilje på jorden, men ikke i Himmelen?

Hvem har sakt man ikke har fri vilje i himlen?

Edit: Hvorfor ikke lage bare èn tråd der du basher det du kaller "relgionister" ? Kan du ikke bare respektere de som ikke deler ditt livssyn? Visst ikke, så sier det mer om deg, enn de såkalte "relgionistene"

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar

På meg virker det som om du er mer ute etter å bashe religion enn at du faktisk lurer?

Dessuten ser jeg ikke hvordan du trekker konklusjonen din?

endret: Har jo sett de andre trådene til buskmannen. skjønner ikke at han får drive på. Trådene hans bidrar ikke til noe konstruktivt eller skikkelig diskusjon.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tviler på at man kommer til en himmel slik vi kjenner den men.

Tviler også på at man kommer til helvete slik det vanligvis beskrives.

Jeg mener seriously..come on.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke helt måten du bruker ordet "religionister" på. Du setter religiøse folk i en bås og distanserer deg. Dessuten eksisterer det ikke et slik ord.

Og om du mener plassen ikke eksisterer, hvorfor vil du da vite det?

Igjen, hvor har du det ifra at det ikke skal være fri vilje i himmelen (for de som tror på den)?

Lenke til kommentar
"I Himmelen må alle tro på Gud"

Eeeh? De som kommer til himlen, gjor jo det fordi de er troende? Så jeg skjønner ikke helt den rare tankegangen din. Sorry.

Og igjen: Det fantasiordet ditt eksisterer ikke. Bruk ordet "relgiøse". Finn på noe annet enn å sitte her å tro at du har alle livets svar, fordi du leste det på et tysk gamerforum i '94.

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar
"I Himmelen må alle tro på Gud"

Eeeh? De som kommer til himlen, gjor jo det fordi de er troende? Så jeg skjønner ikke helt den rare tankegangen din. Sorry.

Men de kan ikke bytte mening. Altså har man ikke fri vilje.

Jeg vil bare vise at fri vilje ikke nødvendigvis er et gode. Kunnskap er bedre. Så hvorfor viser ikke Gud seg in first place?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Selv synes jeg at kverulasjoner som dette ikke er så interessante.

Så en oppfordring til å fortsette med disse... :ermm:

De bidrar ikke til mye diskusjon, og blir veldig ensidige. (spesielt når buskmannen hiver ut argumenter, men tar ingen til seg)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Jeg lurer ikke på om man har fri vilje et sted som ikke finnes, men jeg lurer på hva religionistene har til svar.

Såklart, igjenn vil jeg si som før at forumet her har noen få kristne som tolker biblen mye og dermed blir mange av spørsmålene dine upasende. Still dem heller til noen mer fundamentale på et annet forum.

Det du eventuelt kunne gjort var å bruke en metode basert på din problemstilling for å oppnå bedre og raskere resultat. La oss si at du vil kritisere religiøse. Da kan du starte med å finne en gruppe du vil fokusere på sjekk ut deres tolkninger og troen dems. Deretter gå inn på konkrete saksforhold og se på hva som blir feil osv. før dette kunne du vel også finne ut hvorfor de tror som de tror og hva som er den viktigste basisen dems.

Ofte vil du nok spesielt i Norge finne ut at folk har arvet en tradisjonell trosrettning de bare opprettholder på et vist nivå. En tradisjon som ikke nødvendigvis spiller alt for mye på i hverdagen. Denne tradisjonen er fortsatt sammlende for mange, et gemeinschaft forhold med styrke i. Sterke sosiale relajsoner, fellesfølelse og dermed veldig funksjonell stressavløser, psykisk stabilisator i forhold til depresjoner i ensomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...