Gå til innhold

Er fake ID ulovlig?

Rudde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JEg er født i 1989, og vurderer å mekke "9" om til "8" for å komme innpå en 20 års plass til helgen. Noen som har fått suksess med lignende? Ser det godt etter på dette? Er jo gjerne litt mørkt og shabby der de står og sjekker leg.

Så lenge du er villig til å ta steken og ikke bare leken er det vel bare å prøve.

Stødig hånd bør du ha da, men er fullt mulig å få til på mange kort.

Lenke til kommentar
Er det ulovlig å prøve å kjøpe Øl, komme inn på ett utested, *gå på kino :)*, kjøre røyk/snus med fake ID?

Jeg skjønner jo at vi kan bli sendt på dør om de ikke tror oss men er det ulovlig å prøve seg??

- Takk for svar x]

Ja du blir politiannmeld og får rulleblad.

Lenke til kommentar

Er man 19 og kommer og ser edru ut på et utested med 20 års aldersgrense kan det jo være du blir sluppet inn, men at dørvakten sier at om han ser deg med et spritglass i hånda bærer det rett ut.

Slik var det i hvertfall for meg, men nå gikk vi alltid på samme pub og dørvaktene var greie med oss så lenge vi gjorde som han sa.

Mange år siden dette nå da, og utestedene kan jo ha blitt strengere for alt jeg vet, men hadde jeg stått i døra hadde du kommet inn, men med beskjed om at du kun har en sjanse før det bærer ut.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Så lenge du er villig til å ta steken og ikke bare leken er det vel bare å prøve.

Stødig hånd bør du ha da, men er fullt mulig å få til på mange kort.

Hmm. Frister å teste det ut.. :E

snip

Blir ikke du 20 i år da ? Kan du ikke bare vente litt ?

September. Alt for lenge til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom dokumentet du forsøker å bruke til å legitimere deg med er falskt, eller tilhører en annen person er det ulovlig. Hvis du derimot bruker et dokument som tilhører deg og er ekte, er det fullt lovlig. Alså, hvis du er under 18 kan du fortsatt forsøke å kjøpe øll eller komme inn på et utested, å håpe den som sjekker legg ikke orker/gidder å lese datoen. Dette fungerte veldig fint med lettmotorsykkel-lappen helt frem til mopedlappen ble flyttet til samme kort som bil-lappen, siden alle kun sjekket at det var ekte, og at det var deg det var bilde av. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...