Jan-E. Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tar jeg ut lagringsdisken (D) så booter ikke maskinen, mangler ntldr. Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dette høres merkelig ut. Sikker på at du tar ut rett disk? Hvorfor vil du ta ut lagringsdisken BTW? Du kan jo prøve å kopiere over filen NTLDR, fra D (hvor den bør ligge, siden du ikke får bootet uten den disken) og over til C:\ stasjonen. Ellers kan det være en løsning å ta ut lagringsdisken, reinstallere Windows og sette inn lagringsdisken etter at installasjonen er ferdig. En ganske omstendelig måte. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Dette høres merkelig ut. Sikker på at du tar ut rett disk? Hvorfor vil du ta ut lagringsdisken BTW? Du kan jo prøve å kopiere over filen NTLDR, fra D (hvor den bør ligge, siden du ikke får bootet uten den disken) og over til C:\ stasjonen. Ellers kan det være en løsning å ta ut lagringsdisken, reinstallere Windows og sette inn lagringsdisken etter at installasjonen er ferdig. En ganske omstendelig måte. Oppdaget dette da jeg skal ha Linux på C-disken sammen med XP. Linux ville absolutt installere seg på stasjon-D. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det er et vanlig problem når man reinstallerer uten å ha oversikten. Sjekk i Diskbehandling, så ser du at System er på D: og Boot er på C:? Så spørs det om Boot er på en Primærpartisjon eller Extended. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Alt i orden nå. Problemet var at systemdisken stod på enden av ide-kabelen, flyttet den og alt i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå