toriamos Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Som overkriften sier får jeg en blåskjerm når jeg slår av maskina: "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" står det da. Etter booting leter maskina etter "Win driver virtual device" - uten å finne denne... og i device manager har jeg fine gule spørmålstegn under alt som er plassert under "other devices": Ethernet controller, RAID controller, Univesal Serial Bus (USB) controller - mangler drivere. Problemet oppso etter at jeg installerte nytt hovedkort: Asus A7N8X Deluxe. Maskina fungere helt ok ellers. Er noob på data, derfor spørsmålet. OS: xp pro Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er driverproblemer. Du må selvfølgelig installere Windows på nytt etter at du bytter hovedkort, ellers får du problemer som du får nå Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Du kan jo alltids prøve å bruke "repair"-funksjonen fra windows xp-cd'en, men en ren installering er jo alltid å foretrekke. Lykke til Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Vel, reinstallasjon er forsøkt, uten at problemet forsvant. Men ok, jeg prøver repairfunksjonene og ev. en ny reinstallasjon. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har du installert driverne som fulgte med det nye hovedkortet da? Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hvilke tall og bokstaver kommer sammen med feilmeldingen. mange 0elere og Xere. Hvis det er som følger: 0x000000D1 betyr det at det er minne feil. Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Driverne er installert ja, men god ide - jeg gjør det en gang til Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det kan også være minne feil ja. Jeg ville prøvd å bytte rambrikke og se om problemet fortsatt var der.. Kan også være rammen på skjermkortet... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det kan også være minne feil ja. Jeg ville prøvd å bytte rambrikke og se om problemet fortsatt var der.. Kan også være rammen på skjermkortet... verdt å teste rammen ja Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 En kompis sitt amd system hadde akkurat samme greiene.......... han slet i flere mnd med å finne feilen. Komplett kunne ikke finne noe de heller! Bytter rambrikker uten at det hjalp, kjørte minnetester og rotet med drivere uten resultat. Endte opp med at han satte opp spenningen til cpu og ram litt og da forsvant det plutselig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå