lefsaker Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Har ikke funnet noen god metode som lar en VB.net applikasjon logge inn en nyoppstartet eller låst Windows XP maskin med spesifisert brukernavn og passord. Ønsket mitt er at applikasjonen skal ligge i bakgrunnen, og feks. på et bestemt tidspunkt skal maskinen logge inn med den spesifiserte kontoen. Er det mulig? Endret 12. mars 2009 av lefsaker Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skjønner ikke helt hva du mener... men du kan starte programmer som andre brukere med Process.Start... Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) 1. Jeg starter programmet, og det legger seg i bakgrunnen 2. Jeg trykker "Win+L" for å låse maskinen 3. På et bestemt tidspunkt, la oss si 13:37, låser programmet opp maskinen igjen, og skrivebordet vises. I programmet er det spesifisert i konstanter hvilket brukernavn og passord som skal låse opp maskinen kl. 13:37. For å låse maskinen, har man feks. kommandoen "rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation" i DOS-prompt. Endret 12. mars 2009 av lefsaker Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skader ikke å være kreativ Se på expertsexchange linken som kommer opp. http://www.google.com/search?q=UnLockWorkStation Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Expertsexchange-løsningen var http://www.codeproject.com/KB/system/RemoteUnlock.aspx men dette fungerte ikke for meg. Selv ikke fra samme maskin som tjenesten kjører på, får jeg kontakt fra klient-delen. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Virker ikke som om de vet noe på Experts Exchange heller :< Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Expertsexchange er et utrolig lite gjennomtenkt navn på en webside Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Sant nok, men de har jo vanligvis svar på mye Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Expertsexchange er et utrolig lite gjennomtenkt navn på en webside Du er nok noen år for treig med å legge merke til det Men sant, ja, merkelig at de ikke la merke til det in the first place ^^ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er mange fler som den også, kidsexchange og slikt, fatter ikke hvordan såpass mange går i akkurat samme fella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå