rosaullvott Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Trenge liiitt hjelp med analyse av den første Harry Potter boka. Analysering er ikke akkurat min sterkeste side, så om noen har lest boka og kan være litt behjelpelig, hadde det vært flott! Jeg er egentlig et håpløst tilfelle i denne saken... Det jeg trenger hjelp til er: - Hvor foregår handlingen? Virkelige steder eller fantasisteder? Storby/bygd? Er ulike miljø satt opp mot hverandre? (Der skriver jeg begge deler eller? Og ulike miljø er vel satt opp mot hverandre?) - Kjønn, alder yrke osv til hovedpers og bipers. Karaktertrekk og forholdet mellom karakterene imellom. (Klarer jeg sikkert selv, men er usikker på hvor mange av personene jeg skal ha med?) - Hva er temaet? En ung trollmann som må bekjempe verdens værste trollmann? - Hvilken type åpning har romanen? Fant ut det var "in media res"? - Hvilken synsvinkel: Autoral eller Personal. - Og er det åpen eller lukket slutt? Du får jo vite hva som skjer, men er den "litt åpen" siden historien fortsetter? Eeh.. Anyone? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Er jo ikke akkurat vanskelig å svare på spørsmålene hvis man faktisk har lest boka . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå