Gå til innhold

BK: Barnebilde...:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kritikk? Helt ny på dette...hva kunne vært gjort annerledes?

:) Gode bilder da med fint uttrykk på krabaten.

Bakgrunnen på nr 1 er litt distraherende, men jeg vet hvordan det er...

En mulighet hvis man ikke får til en ren bakgrunn er å blende opp, men avhengig av brennvidden og avstanden blir det fort deler av ansiktet som blir uskarpt da. Det beste er jo om man klarer å rigge til noe lakenstyr eller annen bakgrunn.

På nr 2 er bakgrunnen bedre, men her synes jeg det er litt merkelig farge i huden... kanskje det kommer av reflektert lys fra den røde matten?

Har funnet ut selv at på korte avstander så blir det ikke så verst selv med den innebygde blitsen hvis man ikke har en ekstern en.

Det hjelper forresten om man kjøper/lager en diffuser og setter foran, evt kan man også få mindre spøkelseseffekt om man skrur opp iso slik at man kan redusere blits-styrken.

 

Edit:Trykkleif

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar
takk for tilbakemeldingene :) Objektivet har f/2.8

Blender 2.8 burdte kunne fungere uten at du får for mange deler av et ansikt ute av fokus men samtidig får en viss blurring av bakgrunnen. Bare pass på at du har fokusert med riktig fokuspunkt på et av øyene, eller det du vil ha i fokus. Det har også en annen fordel - du kan bruke kortere lukkertid (og/eller redusere iso) - lukkertid på 1/60s fungerer vel kun skikkelig dersom personen sitter ganske rolig. Slike smårollinger kan være ganske kjappe til å vri på hodet og endre mimikk, så jeg ville prøvd noe i området 1/100s som minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...