Gå til innhold

Hvor er Sigma Makro 150mm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvor den er, utenom at den er ganske gammel og kanskje derfor ute av produksjon. Uansett, jeg vil anbefale deg Sigma 180/3.5. Hvis det er macrobilder du skal ta(noe jeg regner med), så bruker du vel sjeldent f/2.8 ettersom du får veldig lav dybdeskarphet.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvor den er, utenom at den er ganske gammel og kanskje derfor ute av produksjon. Uansett, jeg vil anbefale deg Sigma 180/3.5. Hvis det er macrobilder du skal ta(noe jeg regner med), så bruker du vel sjeldent f/2.8 ettersom du får veldig lav dybdeskarphet.

At den er ganske gammel er vel en overdrivelse.

Den 180mm'eren du referer til er vel eldre enn 150mm'ern.

150mm'ern i DG versjon kom på markedet i mai 2006 eller noe sånt.

150mm makroen til Sigma er veldig bra både til insekter og andre ting.

Skarp er den også.

Har selv eid den 2 ganger. (Solgte den først en gang da jeg satt med både Canon sin 100mm og Sigma 150. Andre gangen jeg kjøpte den så solgte jeg Canon sin istedet)

De har den på lager hos FotoVideo blant annet.

Et knallobjektiv til makro.

Andreas

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Den lever i ve og vel den skulle jeg tro. Sett på den selv og testa den på japanphoto, og vedkommende som viste meg den skrøt veldig av det.

Sett den på fotovideo også, der kosta den 5100,-, på japanphoto tok de 5400,-, men når jeg ser den på fotovideo nå så står det 6200,- :ohmy:http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=13194

Neimen om jeg vet, priser raser opp og ned nå om dagen.

Endret av mbergersen
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvorfor den bare finnes hos FotoVideo (til Four Thirds).

Var innom butikken forrige måned og da kosta objektivet 1000kr mindre enn hva de selger den for nå. Irriterende at jeg ikke kjøpte den da.

Skulle kanskje maila Japan Foto og hørt om de har planer om å ta den inn..

Lenke til kommentar
Må det være 150mm, og ikke 105mm?

Da er i hvertfall sigmas 105mm full av skarphet fra f/2.8 og veldig mye anbefalt rundt ogmkring.

Vil ta bilder av små insekter, då vil eg ha 150mm eller 180mm

Har bare godord å si om Sigma 180 3.5 macro, beste macroen jeg har hatt.

Skarphet, farger, bokeh - alt er bare gode greier :-)I tillegg har den intern fokusering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...