Basusjernet Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Men, la oss si at du ble kjeppjagd til Tyrkia nå. Ville du klart å finne frem til rundt omkring på landsbygda? Du forstår ikke hva som står på skilt, du veit ikke engang om du skal dra nord eller sør for å komme på landet. Forstår du litt hva jeg peker til? Vi burde kanskje bli flinkere til å passe på at det ikke blir så store samlinger av innvandrere på et sted? Spre de bedre? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Selvsagt må vi spre disse, slik at ikke alle havner i samme bydel, samme miljø og går på de samme skolene. Og, nei jeg forstår ikke helt hva du peker til. Endret 14. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 At det er vanskelig å komme til et fullstendig fremmed land, du kan ingen ting om geografien eller spåket, også blir det krevd av deg at du skal finne frem til all slags gjemte bygder. Det er vi som må ta ansvaret for de, vi kan ikke bare slippe de inn å plassere de i en bås sammen med masse andre utlendinger og da forvente at de skal bryte opp å dra på oppdagelsesferd rundt omkring i landet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Syns de skal kunne bo hvor de vil, men det må settes krav til å kunne lære seg språk og annen allmenn kunnskap. Og gjøre noe med sosialsatsenere samt fjerning av kontantstøtte. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg blir litt kvalm når jeg tenker på politikere som Mona Salin, som har bygget seg en politisk karriere på innvandringspolitikk. Det er selvfølgelig lett å få flest mulig inn i landet, "men å få ting til å klaffe det lar vi andre ta seg av, så slipper vi alle de kjedlige drapstruslene" Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Kvalm på hvilken måte? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Kvalm på hvilken måte? Hvordan kan kvamlefølelsen være positiv? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg skjønner at den ikke er positiv, ei heller at du er positiv til utviklingen. Det er du ikke alene om. Jeg ville bare litt "dypere" inn på hva du mente. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Vel vi har da det samme fenomenet i Norge. Det kan virke som enkelte partier stiller seg helt ukritisk til innvandring. Endret 2. april 2009 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå