Gå til innhold

Beste DDR2 pc6400 minne?

wvdl

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ute etter maksimal ytelse på mitt system, tenker på å oppgradere til 8gb med den raskeste/mest optimale rammen for resten av pcn. Vil gjerne høre noen tips til annet jeg kan gjøre for å få en bedre gaming pc også. Har lest at folk har hatt problemer med 1066mhz ram i mitt HK Asus p5kc så ønsker den beste 800mhz rammen. Skal ikke overklokke men spille tunge spill som crysis + det som kommer...

Så hva er raskest/best?

Min pc idag består av:

Asus p5kc hovedkort - Intel Q6600@2,4ghz - 4x1GB Geil Blackdragon 800mhz CAS 4-4-4-12 - Geeforce GTX280 - 7200RPM HD

Håper på gode råd til en raskere pc :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har bra nok RAM fra før av. 4GB 800Mhz RAM med ganske gode timings, du finner ikke spesielt bedre brikker som kjører 800Mhz og du vil merke 0 praktisk forskjell og godt mulig 0 forskjell i benchmarks også ved å oppgradere med "bedre" 800Mhz brikker. Heller ikke det at du setter inn 4GB til inn i PC'en vil gi deg noe forskjell i spill (med mindre du kjører 5 spill samtidig).

Flaskehalsen i spill i din PC er nok CPU. En liten overklokk vil gi deg MYE større ytelsesgevinst enn 8GB RAM og/eller nye/bedre 800Mhz brikker.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Du har bra nok RAM fra før av. 4GB 800Mhz RAM med ganske gode timings, du finner ikke spesielt bedre brikker som kjører 800Mhz og du vil merke 0 praktisk forskjell og godt mulig 0 forskjell i benchmarks også ved å oppgradere med "bedre" 800Mhz brikker. Heller ikke det at du setter inn 4GB til inn i PC'en vil gi deg noe forskjell i spill (med mindre du kjører 5 spill samtidig).

Flaskehalsen i spill i din PC er nok CPU. En liten overklokk vil gi deg MYE større ytelsesgevinst enn 8GB RAM og/eller nye/bedre 800Mhz brikker.

Takk for raskt svar har overklokket nå å jeg fikk resultater i 3dmark, skal prøve ut crysis litt nå. Er spent :D Er interresert i å høre flere tips til å få flere fps. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...