Haganeset Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ja, nå er ikke jeg en kløpper i elektro så om noen kunne hjulpet meg litt hadde det vært fint Har kjøpt noen lys på ebay, men forstod ikke tegninga siden den var på kinesisk Her er link til lysa, og litt lengre ned er det bilde av hva som følger med! Så jeg lurte på hva som skal kobles hvor!? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...4&viewitem= Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) hadde hjulpet å vite hva slags bil du har. Men som en hovedregel så er det ikke lov å kjøre med tåkelys og kjørelys på samtidig. Så du trenger i utgangspunktet en egen bryter til disse ekstralysene. og et rele. Her er en som har laget et oversiktlig koblingskjema (bare hopp over tuta) http://www.lrforum.com/forum/uploads/11841...051_9_10196.jpg Endret 12. mars 2009 av bzzlink Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Står i signaturen min! Audi 100 2,3E.. Det fulgte med bryter til disse lysa, men trodde det bare var å koble opp sammen med batteriet? eller MÅ man ha rele? isåfall hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
bilbao Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Bryter er påbudt på ekstra lys. Rele kan du kjøpe på biltema eller andre lignende butikker. Grunnen til relet er nettopp det at du bruker en egen bryter til ekstra lysene. Husk å bruke en sikring på pluss kabel får å ikke få en brann ved eventuelt kortslutning. Den bør være så nærme batteriet som mulig. Står i signaturen min!Audi 100 2,3E.. Det fulgte med bryter til disse lysa, men trodde det bare var å koble opp sammen med batteriet? eller MÅ man ha rele? isåfall hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Bryter er påbudt på ekstra lys. På ekstramonterte fjernlys kan disse kobles direkte på bilens eksisterende fjernlys, men når de gjelder tåkelys må disse ha egen brytes slik at de kan slåes av/på uavhengig av nær/fjernlys. Lenke til kommentar
bilbao Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Her har du reglene for mer lys på bilen. Montering og bruk av fjernlyskastere på kjøretøy under 12000 kg. (Oppdatert 7. februar 2003). Du kan montere to ekstra fjernlyskastere. Det er ikke tillatt med f.eks. en eller tre. Det er ingen spesielle krav til montering (høyde/bredde). Lyktene skal ikke vibrere under kjøring. Lyktene skal kun lyse sammen med bilens originale fjernlyskastere. Lyktene kan ha separat bryter. Maks. luxverdi 480 (100 %). Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Husk også på at i en EU kontroll vil man sjekke om ledningene er dobbelisolert i motorrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå