Hofstater Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hei å hå folkens, Jeg skal kjøpe meg et Canon 100mm makro objektiv og lurte derfor på om det hadde vært lurt å kjøpe seg et UV-filter (Hoya HMC UV) i tillegg. Eller vil en solblender ha samme effekt? eller burde jeg holde meg til bestillingen av et UV-filter? Har også et Canon 55-250mm fra før av som dette 58mm filteret vil passe på. Tenkte på denne Noen som har erfaring med dette? eller burde jeg gå for et enda dyrere? På forhånd takk. Endret 12. mars 2009 av Jewlian Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 For min del så er UV-filter no-go på macroobjektiver - da skarphet og bildekvalitet på disse er såpass høy at jeg føler at UV-filtre stjeler for mye av dette Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Forstår..så da anbefaler du heller solblender? Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Hva med stativ? har dere noen å anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå