IsakL Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hei Jeg vurderer å kjøpe meg ny stasjonær pc. Jeg la merke til et par ting. På noen pcer er det 64 og andre 32. når jeg så inn i det, merka jeg at det er en del programmer som ikke fungerer ved 64. Hva er egentlig forskjellen, og er det mulig å ha en pc med 64, men heller runne den med 32? Takker for svar Endret 12. mars 2009 av datating Emnetittel Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Er ikke noe å utsette her, kjøp en med 64-bit da dette ikke har noen ram-begrensninger osv. som 32-bit har. Har selv 64-bit, og jeg har ikke merket at ett eneste program ikke har funket ennå. Endret 12. mars 2009 av EvenL Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har du vista (antar det) 32 eller 64. Er det nødvendig med 64 om en har 64 pc? anyway, mener å tro at Sony Vegas Pro ikke fungerer i/med 64 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Microsoft har klippet ut 16 bits kode som da stammer fra skikkelig urtidsalderen av PCer fra 64 bits systemet. Rene 32 bits programmer fungerer da via WoW64 men dessverre var det enkelte som i sin tid nektet å gå over til fullbredt 32 bit og brukte gammle 16 bit kodesnutter. Gamle installere da spesielt tilhørende Novalogic var av denne typen og disse vil IKKE funke på ett 64 bits system. Programmer som er rene 32 bits programmer (Stort sett alt som er laget idag) vil kjøre helt ok på ett 64 bits operativ system. Men anti virus og lignende programmer som er avhengig av å grave dypt ned i systemet vil IKKE funke, disse må da finnes i 64 bits former ellers hilser du på Señor Blåskjerm relativt raskt, og han er garantert lite koselig å treffe på Du kan dog legge inn og bruke 32 bits Operativ system på en 64 bits maskin (Har både og her i gården på samme maskin, dog med flere harddisker) slik at eldre og nyere programmer funker. Dog får du en begrensning på max minne, mitt eksempel her: 8Gb RAM installert, + 1Gb GeForce GTX 280. Brukbart minne i XP 32 bit: 3.4Gb ca ifølge Task manager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå