johk04 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Harddisken på den bærbare er nå defekt, derfor trenger jeg ny. Men jeg vet ikke hvilken type jeg trenger. Det er denne HER disken jeg har. På selve hden står det: 60GB At disc drive, og så er det et symbol med Ultra ATA. Noen som vet hvilken type jeg trenger, Ide, s-ata? Mvh Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 "Harddiskgrensesnitt: P-ATA" Det er altså en IDE-disk du trenger. Lenke til kommentar
johk04 Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, Har byttet ut Hdene på den stasjonere til s-ata og hadde derfor noen ide kabler til overs, men ingen av dem passer inn på Hden til den bærbare, mindre mellomrom mellom "pinnene" Hvorfor passer de ikke da? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, Har byttet ut Hdene på den stasjonere til s-ata og hadde derfor noen ide kabler til overs, men ingen av dem passer inn på Hden til den bærbare, mindre mellomrom mellom "pinnene" Hvorfor passer de ikke da? Bærbare bruker normalt 2,5", mens stasjonære bruker 3,5". SATA bruker samme kabler for 2,5" og 3,5" disker (både strøm og data), mens IDE har forskjellige datakabler for 2,5" og 3,5". Når du får ny harddisk til den bærbare må du være obs på at du kan trenge et adapter som satt på orginaldisken. Det hender dataprodusenter lager et adapter for enkel montering. Lenke til kommentar
johk04 Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, takk for svar. Da blir ny Hd bestillt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå