Tronnalzm Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Heisann alle interesserte og i stør skala uinteresserte. Prøver og tyne mest mulig på selvangivelsen for å få igjen mest penger til sommeren . Også lurer jeg på(til jeg som er lærling 19 år og bor for meg selv): Finnes det noen form for skattefradrag - For utbetaling til leie? - For betalt strøm? - eller for noe annet snedig? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hvis du har måttet "flytte" fra ditt hjemmsted ( folkeregistrerte adresse) til et annet sted på grunn av jobb kan du trekke fra utgifter du har til leie av bolig på det nye stedet. Folkeregistrert adresse må da være annen enn bostedsadresse. I tillegg kan du utgiftsføre "hjemreiser" på samme måte som man kan utgiftsføre reise til og fra jobb. Gjorde dette når jeg var student og hadde en litt større deltidsjobb på studiestedet. Endret 12. mars 2009 av Loko Lenke til kommentar
Tronnalzm Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Hvis du har måttet "flytte" fra ditt hjemmsted ( folkeregistrerte adresse) til et annet sted på grunn av jobb kan du trekke fra ..... Passer meg utmerket, da jeg nylig har endret folke registrert adresse:) Takk Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvis du har måttet "flytte" fra ditt hjemmsted ( folkeregistrerte adresse) til et annet sted på grunn av jobb kan du trekke fra utgifter du har til leie av bolig på det nye stedet. Folkeregistrert adresse må da være annen enn bostedsadresse. I tillegg kan du utgiftsføre "hjemreiser" på samme måte som man kan utgiftsføre reise til og fra jobb. Gjorde dette når jeg var student og hadde en litt større deltidsjobb på studiestedet. Det er i og for seg snusk, da studenter ikke har krav på pendlerfradrag. Passer meg utmerket, da jeg nylig har endret folke registrert adresse:) Takk Så lenge du er under 22 år regnes foreldrehjemmet ditt som bolig nr 1, og du har krav på pendlerfradrag. Les mer om det her http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosj...;epslanguage=NO Det gir vanligvis gode fradrag på skatten. Lenke til kommentar
Tronnalzm Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Wow, derre kan tingene deres;D Lenke til kommentar
Tronnalzm Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Men hva med strømmen da? Min far sa at strømmen kunne trekkes på skatten, under avsnitt 3.2.2 da eller? om dette i det heletatt stemmer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Nei. Ikke hør på faren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå