Steamed Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Har tenkt å lage meg en ungdomskonto. --->https://www.norsik.no/secure/servicetorget/CardDesignerGeneral/CardDesigner/CardDesigner.aspx?reference=44-6785-633724766564714784&redirectBack=_blank&caller=sif#top Fungerer ikke det, gå på https://www1.portalbank.no/4358/betaling/ko...gfridesign.aspx Klikk på "Gå til kortdesigneren" Men anyway. Du kan velge imellom: Vista Classic, Vist Electron Voksen og Vista Electron Ungdom. Kan man velge imellom ? Isåfall, hva er best ? Kan man betale på nettet på et av kortene, f.eks på Steam. Husk, jeg er under 18 Endret 13. mars 2009 av Steamed Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dersom du vil bruke kortet på nettet ville jeg har skaffet meg et kort fra Nordea, da det er det eneste Visa Electron kortet med kortnummer. Jeg ville også skaffet meg nettbank (men dette krever underskrift fra begge foresatte). Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ungdomskortet er ditt hvis: Du er mellom 13 og 18 år Du har en Ungdomskonto Jeg har ingen ungdomskonto .. Er dette: https://www1.portalbank.no/4358/sparing/ban...gdomskonto.aspx En ungdomskonto ? Må jeg første kjøpe en ungdomskonto, deretter kjøpe et kort av nordea ? Høre kanskje dum ut, men er forvirret ! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ta med pappaen din til Nordea og si at du vil opprette en ungdomskonto og at du vil ha et Visa Electron. Det er gratis. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ok, tusen takk for svar Går det ikke å ordnes over nettet ? På forhånd. Takk ! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Det vet jeg ikke (selv om jeg tviler litt), men jeg vil tro at det enkleste og beste er å fysisk møte opp i banken. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ok. Du sier det er best å møte opp i banken, ok. Men mener du bank eller kontor. http://www.nordea.no/Privat/Kort+og+betali...ser/909872.html Klikk på nederst. "Finn ditt nærmeste Nordea kontor" Skal jeg dra til en bank, eller til et kontor. Jeg drar til Nordea, spør etter ungdomskonto og Visa Electron. Det må jo koste noe. I året eller hva ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Bare dra til banken og trekk deg en kølapp. Det koster ingen ting i det hele tatt, med mindre det har skjedd noe de siste dagene. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Tusen takk for svar. Ser at du har ganske mye peil på dette, siden du er eneste som har klart å svare Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hehe, er bare erfaringer. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 nettbank(men dette krever underskrift fra begge foresatte). Hos Sparebank 1 - SR-Bank trenger du ikkje det. Trodde ikkje du trengte det hos andre heller? (Eller er det noko så har skjedd ved årskiftet? Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 nettbank(men dette krever underskrift fra begge foresatte). Hos Sparebank 1 - SR-Bank trenger du ikkje det. Trodde ikkje du trengte det hos andre heller? (Eller er det noko så har skjedd ved årskiftet? Kan du handle på nettet med sparebank 1 sitt ? Å handle på nett er viktig for meg Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Nei, eg snakka om å opprette nettbank. (Få med deg begge foreldra ned til banken, så kan du få Visa, så kan du handle så mye du vil på nett så lenge du har penger) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Låner denne tråden litt, jeg. Har ungdomskonto i Nordea, har også Visa Electron. 1. Kan jeg bruke dette kortet på internett, og i utlandet? 2. Kan jeg ha nettbank? Er 15 år. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 1. Utland er veriert. (F.eks. i DK så har nokon støtte for det, da folk der også har det kortet. Men pass på gebyrer og slikt før du reiser) 2. Ja, det skal da gå greit. Går hos dei fleste banker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå