ostenxx Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei der! Sitter med ønske om å skaffe et headsett som kan erstatte Koss'en. Årsaken er i hovedsak at Porta Pro lugger og bærer for stort preg av å være åpne - de er håpløse å bruke i støyende omgivelser. Lyden på Koss er helt grei, men jeg kan faktisk tenke meg ennå mer bass og punch (bruker iPod, og disse spillerne er ikke kjent for å ha så mye punch i bassregisteret) og klarere samt mer definert diskant. Et mer fyldig lydbilde med andre ord. Så, hva er mine alternativer? Jeg ønsker et headsett som fortsatt er lite. Det kan godt være større en Koss Porta Pro, men de skal forstatt være bærbare og kunne pakkes ned i en medfølgende væske. Jeg har sett for meg følgende to alternativer: Bose On - Ear Headphones og den nye AKG K 450 Hva som er forskjellen på disse to rent lydmessig er jeg usikker på. Det eneste jeg kan si med fasthet er at lyden på Bose var svært bra da jeg hørte dem i den lokale elkjøp-butikken. Ankepunktet med å kjøpe dem er at prisen er på 1700 kr, noe som virker temmelig i overkant. Jeg vet heller ikke hvor gode de er å bruke over tid, da de er av typen som ligger på øret. Men jeg betviler sterkt at de er værre enn Koss på dette området... Som en siste opplysning kan jeg si at jeg har Beyerdynamic DT770 Pro som hovedheadsett innendørs. Dette er på mange måter perfekt i lyd og kan stå som et referansepunkt. Ellers har jeg et Sennheiser PX200 som har en mangel, og det er for lite bass. Håper noen har erfaringer og forslag til alternativer (kom gjerne med forslag fra andre produsenter). Mvh. Øystein Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 1700 for Bose er ikke i overkant, det er det de er verdt. Hvis du vil ha drømmelyd er Bose On Ear akkurat det du skal ha. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 1700 for Bose er ikke i overkant, det er det de er verdt. Hvis du vil ha drømmelyd er Bose On Ear akkurat det du skal ha. Har hørt så ymse om Bose. Dyrt og for basspreget. Lyden var knall i butikken, for all del, men det er vanskelig å bedømme hvordan de gjør det sammen med ipod o.l. når headsettet er låst fast til en ukjent forsterker i butikken. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Bose er ett overpriset amerikansk merke akkurat som ipod. Av det du får i Norge vil jeg sett på forskjellige modeller til Sennheiser, AKG og Beyerdynamic. Om du orker plugger gir det mye mer godlyd for penga. Bruker selv PX100 på farten. Du har også Dj518, men de kan være litt trange. Endret 12. mars 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Bose er ett overpriset amerikansk merke akkurat som ipod. Av det du får i Norge vil jeg sett på forskjellige modeller til Sennheiser, AKG og Beyerdynamic. Om du orker plugger gir det mye mer godlyd for penga.Bruker selv PX100 på farten. Du har også Dj518, men de kan være litt trange. Ørepropper er i grunn uaktuelt, ettersom jeg har erfaring av at de ofte ikke passer til mine sære ører. Men uansett, hva anbefaler du innenfor dette segmentet? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Innenfor propper eller hodetelefoner. Datt litt ut jeg Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Innenfor propper eller hodetelefoner.Datt litt ut jeg :!: I grunn begge deler, men tenkte propper først og fremst. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Skal du ha In Ear propper burde du se på modeller fra Sennheiser, Ultimate Ears, Shure og AKG. Også spørs det hvor mye du vil legge i dem. Blant de billigere er CX300 ett bra valg. Det følger vanligvis med 3 forskjellige str. på proppene så for meg har det aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Skal du ha In Ear propper burde du se på modeller fra Sennheiser, Ultimate Ears, Shure og AKG. Også spørs det hvor mye du vil legge i dem. Blant de billigere er CX300 ett bra valg. Det følger vanligvis med 3 forskjellige str. på proppene så for meg har det aldri vært noe problem. Det endte opp med å bli kjøp av Bose In - Ear på elkjøp. Tenker å prøve det ut en liten måneds tid, for deretter evt. beholde eller bytte inn på 30 dagers returrett. Er sterkt usikker på om dette headsettet er det jeg er ute etter. Liker tyngden på bassen spesielt, men headsettet bærer preg av å ha litt type råner - bilanlegg - lyd. Er sterkt i tvil om det er mulig å oppspore et headsett som gir akustisk fin, men svært kraftig bass... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Tror absolutt Ultimate Ears kan være noe for deg da. Bose In Ear er vel omtrent like bra som de i prisklassen 500-600 kr. Ultimate Ears propper. En som kaller seg LarsP her har gode erfaringer og kan mer enn meg om proppene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå