Leeds2k Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har nå ett ATI Radeon x850 skjermkort, litt ute av dato, men fungerer enda fint. Problemet er at det støtter ikke call of duty 5 wow der jeg må ha shaders lvl 3, og siden mitt kort bare har 2 må jeg ha ett nytt kort. Jeg håper på å finne ett som ikke er spesielt dyrt, men som gir mest for pengene. jeg tror makspris for min del er 1500 kr. Jeg har PCI express x16 slot. Ett Abit AA8-Third eye (duramax) hovedkort. 430W thermaltake PSU P III 3.2 ghz prosessor Noe mer dere lurer på er det bare å spørre Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Med den prosessoren og den strømforsyningen som kun har 18A på 12V (såvidt jeg ser fra Thermaltakes sider) så ville jeg kanskje gått for et HD4650/4670 (som ikke behøver ekstern strøm). Det er solide oppgraderinger fra ditt gamle kort, trekker lite strøm, og koster ikke for mye. Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Mitt gamle kort trenger ekstern strøm, har det da virkelig så mye å si denne strømforsyningen? Men skal ta å sjekke ut de kortene der Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Du kunne sikkert gått for et HD4830, bare usikker på hva PSUen klarer uten potensielle problemer. Klart, et X850XT krever jo sitt (tipper rundt 70 watt), og 4830 drar typisk sett 85W. Link. Så du kan jo alltids prøve et slikt også. Skjermkortet må ha så godt som all sin strøm (med unntak av noen få watt) fra 12V-linja. CPU nedskalerer også spenningen sin fra denne linja, derfor er den veldig belastet i Pentium 4-systemer og oppover til dagens moderne systemer. Endret 12. mars 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Takker for hjelp, men jeg lurer på en ting, kortene er som regel PCI express 2.0 x16, kan disse kortene plasseres på mitt hovedkort som er pci express x16, ikke 2.0? Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Takker for hjelp, men jeg lurer på en ting, kortene er som regel PCI express 2.0 x16, kan disse kortene plasseres på mitt hovedkort som er pci express x16, ikke 2.0? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå