milkshake1 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Har nokon feil/mangel/problem med min Acer bærbare maskin. Windows XP. Håpar nokon her inne kan hjelpe meg. Oppdatert post!! Har reinstallert windows 2 ganger dei siste 2 mnd. Har kun hatt problem med maskina, og no er den virkeleg ubrukeleg. Ingenting fungerer, så driv å skal reinstallere for ein tredje gang. Problemet no er touchpad og tastatur. Touchpad`n/musa fungerte fint ved formateringa, men no når eg skal sette opp windows, så fungerer ingenting meir. å da koble til ei anna mus. Det går fint, men kjem berre til datamaskinnavn, og der heng den seg opp. Kan dette problemet vere det at harddisk(c:) er blitt ødelagt og eg må kjøpe ny? Endret 28. mai 2009 av milkshake1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har nokon feil/mangel/problem med min Acer bærbare maskin. Windows XP. Håpar nokon her inne kan hjelpe meg. 1. Når eg har slått sammen maskina, og startar den igjen, hender det at den har problem med å finne usb-tilkobla enheten som t.d. mus, headset osv. Maskina finn dei lett når den er restarta, men ikkje når den kun har vært slått sammen/i kvilemodus. 2. Når eg skrudde opp og ned lyden før, så viste det på skjermen lydnivået, det er no vekke. Første spørsmålet har jeg ikke noe fornuftig forklaring på, men det at lydnivået ikke vises på skjermen når du justerer nivået kan tyde på at noe av den "integrerte" programvaren som fulgte med PC-en når du kjøpte den er slettet eller deaktivert. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hvilken modell er dette? Har den innebygget recovery? Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Hvilken modell er dette? Har den innebygget recovery? Dette er ein Acer Aspire 5602.. Innebygget recovery? Vel det er Acer Empowering Technology installert på maskina ja, trur det går ann å rein. uten cd.. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Acer Aspire 5602 har innebygget recovery som du kan starte ved å trykke ALT+F10 mange ganger i oppstart. (Gjør det mange ganger, så er du sikker på at den starter) Begge disse feilene er feil som sannsyligvis ville tatt seg opp etter en recovery. Og siden 5602-maskinene begynner å bli noen år nå, så ville jeg kjørt en slik recovery uansett. Så får du rensket opp i alt du har av drit på maskinen. Legg alt av viktig data på D:/-partisjonen, så blir det spart. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Acer Aspire 5602 har innebygget recovery som du kan starte ved å trykke ALT+F10 mange ganger i oppstart. (Gjør det mange ganger, så er du sikker på at den starter) Begge disse feilene er feil som sannsyligvis ville tatt seg opp etter en recovery. Og siden 5602-maskinene begynner å bli noen år nå, så ville jeg kjørt en slik recovery uansett. Så får du rensket opp i alt du har av drit på maskinen. Legg alt av viktig data på D:/-partisjonen, så blir det spart. Reinstallerte c: og fekk ordna opp i dei problema, men no har eg fått eit nytt problem. Maskina slår seg plutseleg av, utan nokon forvarsel. Har gjort det 4 ganger på 1 døgn, 2 ganger under spilling, og 2 ganger under vanlig surfing. Nokon som kan hjelpe meg med dette?? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 typisk at viftene er full av støv på disse maskinene. skru opp dekselet under, ta ut kjøleribba og vifta, og blås viften. helst med trykkluft. legg på ny kjølepasta hvis du har. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 typisk at viftene er full av støv på disse maskinene. skru opp dekselet under, ta ut kjøleribba og vifta, og blås viften. helst med trykkluft. legg på ny kjølepasta hvis du har. Var lite kjølepasta igjen, så skal kjøpe det i dag.. Eit spørsmål om det, skal eg ha kjølepata på de markerte plassene på bildet?? Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Legger også ved eit bilde av speedfan, der temp på maskina vises.. Er dette vanlig temperatur? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Du skal bare ha kjølepasta på CPU-delen, altså den oppe til venstre på bildet. Den med de fire skruene rundt. Resten har såkalte kjøleputer (GPU og chipset har vel disse). Temperaturene dine ser ekstremt høye ut. Pass på å skrap den ødelagte og tørre pastaen av før du legger på ny. Blir nok betydelig bedre. Lykke til! Endret 14. mars 2009 av Haansi Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Noe resultat her eller? Venter på kjølepastaen... skal oppdatere så fort eg har fått hatt på det. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Legger ved eit bilde av SpeedFan no etter at eg har fått hatt på ny kjølepasta. Eg syns dataen har blitt bedre no, men syns fortsatt at temperaturane er høge. Men det er jo bærbar, og det er vel kansje slik det skal vere? Endret 19. mars 2009 av milkshake1 Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 53 er fremdeles ganske så høyt ja. Sikker på at du la på tynt nok lag med kjølepasta? Blir det for mye, vil dette også virke inn negativt. Du blåste viften også? Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 53 er fremdeles ganske så høyt ja. Sikker på at du la på tynt nok lag med kjølepasta? Blir det for mye, vil dette også virke inn negativt. Du blåste viften også? La på litt, kan ha vært for mykje. Skal ta av igjen og legge på eit lite lag. Blåste ikkje vifta, da den såg bra ut. Temp stiger jamnt, og no sitter eg kun å surfer på nett. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Høres mistenkelig ut ja. HD0 varierer fra 32-40C, temp 1 ligg jamnt på 44C (denne var jo oppe i 81C før eg hadde på ny kjølepasta), mens core 0 og core 1 ligg litt over 60C.. er core 0 og core 1 harddiskane mine? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Core 0 og 1 er vel kjernene dine? Temp1 er CPUen, og HD0 er harddisken. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Core 0 og 1 er vel kjernene dine? Temp1 er CPUen, og HD0 er harddisken. Ja eg veit ikkje, derfor eg spør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå