Bruker-158599 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg legger alltid merke til forskjellige tall Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Da jeg våknet i natt og skulle sjekke hva klokka var, var det tastet inn "666" på telefonen. Kan dette være tilfeldig? Selvfølgelig kan jeg ha tastet det inn i søvne, men hvordan i Helvete er det mulig? Jeg er aleine i huset om dagen, så det kan neppe ha vært en spøk. Kan det være et tegn fra Satan? Jeg meldte meg ut av Statskirka forrige helg... Dette skrev du 12/03-2009 : 16:31 1+2+3 = 6 3-9 = -6 16 har et 6-tall 666! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Som mange har nevnt, hadde det vært et hviken som helst annet tall hadde du ikke reagert i det hele tatt... Eller hadde du levd et sted eller i en tid der tallet 666 ikke var kjent som number of the beast ville det vært like meningsfult som 667. Hadde du levd i Kina ville du kanskje fått fnatt om det var rabla inn 4444 på mobilen din. Kinesisk heistastatur - etasjene 4, 13 og 14 er byttet ut: I Norge er det ikke vanlig å ha tetrafobi og derfor har vi ikke noe problem med fjerde etasje. I østasia er tallet fire forbundet med død, fordi det uttales likt eller veldig likt i flere språk. Endret 16. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Gjett om jeg hadde blitt forvirret i den heisen hvis jeg skulle i de respektive etasjene som er borte.... Idiotisk. Tallet tretten lærte jeg fra filmen the davinci code at den fikk sin betydning den gangen kirken iverksatte en storstilt kampanje for å kverke tempel ridderne... Hvor sant det er vet jeg ikke, men artig forklaring da Selv går jeg glatt under stiger, kjører bil på fredag den trettende og bryr meg fint lite om slik overtro.... Har aldri skjedd noe, men det KAN jo ha skjedd ting og jeg ikke har merket det da Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Det er faktisk bevist at det er mindre ulykker fredag den 13 enn andre dager. Grunnen til det er fordi at alle er så forsiktige da Tja, det kan være det har kommet ny forskning i det siste, men jeg vil anbefale en kikk i Quirkology Glimrende bok. Each chapter reveals the secret psychology underlying a different aspect of our lives, from deception to decision-making, selfishness to superstition. Along the way, we will encounter some of my favourite pieces of strange but fascinating research. Experiments that have, for instance: involved stalling cars at traffic lights and measuring the amount of subsequent horn-honking; examined why there are a disproportionate number of marine biologists called Dr Fish; secretly analysed the type of people that take more than ten items through express lines in supermarkets; asked people to behead live rats with a kitchen knife; discovered whether suicide rates are related to the amount of country music played on national radio; and proved beyond all reasonable doubt that Friday 13th is bad for your health. Årsaken til de psylogiske fenomenene her er av typen som får deg til å tenke og glise gjennkjennede, si "aha!" og se ting i et nytt lys. Her er hva SGU har å si om irrasjonell frykt for fredag den 13. Endret 17. mars 2009 av Jalla Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Eller så kan det ha vært en fjøsnisse som snek seg inn og skrev tallet for å drive ap med deg? De er kjent for å være noen skikkelige skøyere. Ja, de stjeler sokka mine hele tiden!!! argh.... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hoppende lama, jeg leste denne tråden igår og når jeg logget meg på World of Warcraft Hadde jeg 66 emblem of heroism og 6 emblem of valor og disse står rett over hvrandre så det sto 666 Er jeg dømt til helvete nå eller? ( det er sant, men jeg vet at det er en tilfeldighet, bare sånn hvis ikke folk skjønte det ) Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Du er ikke dømt til Helvete, men jeg tror WoW er... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Du er ikke dømt til Helvete, men jeg tror WoW er... He he... Og hvem er WOW ? Har kristendommen "evolvert" og kan dømme dataspill til helvette også nå ? :D Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det var et av mine makabre forsøk på å være morsom Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Satan ville vel neppe gitt noen tegn som skulle få tankene over på at Gud kan eksistere? Det er jo et snodig sammentreff at det skjer etter du meldte deg ut av statskirken? Hva er det du snakker om? Jeg og fjøsnissen er bestevenner. Ja, det er snodig. Kanskje Satan så sitt snitt til å verve meg til Satanismen? Satan er vel som Gud - han ønsker at folk skal tro på han og tilbe han? Hva er det du snakker om? Først syter du over latterliggjøring, mens du samtidig latteliggjør fjøsnisser. Så vrir du deg unna på en feig måte . Om Satan skulle finnes, da må vi jo se for oss at eventyret bibelen er korrekt. så har han allerede rektutert en hær med og overbevise oss om at gud og bibelen bare er et..eventyr.. ellers så har han nok bare prøvd og hørt på iron maiden på mobiln din, den skøyern Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Satan og Gud er overnaturlig. Det ville vært som om første innlegg var: I dag når jeg våknet fant jeg ut at kjeks og melk har blitt drukket og det ligger gaver under blomsten min :o Så jeg ville sagt ren tilfeldighet Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 666 dukker opp i alle sammenhenger hos meg. Slår aldri feil. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) 666 dukker opp i alle sammenhenger hos meg. Slår aldri feil. Ja du sier noe. Vitenskapen har kommet frem til at universet må bestå av 6 kvarker 6 leptoner og 6 vekselvirkningspartikler ? Kan dette muligens ha noe med vitenskapsmennene selv å gjøre ? Endret 20. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja du sier noe. Vitenskapen har kommet frem til at universet må bestå av 6 kvarker 6 leptoner og 6 vekselvirkningspartikler ? Kan dette muligens ha noe med vitenskapsmennene selv å gjøre ? Nei, det der handler om en feil i din logikk. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 666 dukker opp i alle sammenhenger hos meg. Slår aldri feil. Ja du sier noe. Vitenskapen har kommet frem til at universet må bestå av 6 kvarker 6 leptoner og 6 vekselvirkningspartikler ? Kan dette muligens ha noe med vitenskapsmennene selv å gjøre ?? Nei, det der handler om en feil i din logikk. Å sier du det ? Vitenskapsmennene = The Observers i kvantefysikken Link 1 > Observation Affects Reality Link 2 > THE OBSERVER EFFECT Link 3 > "The Observer in the Quantum Experiment" Lenke til kommentar
Harald Husum Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 666 dukker opp i alle sammenhenger hos meg. Slår aldri feil. Ja du sier noe. Vitenskapen har kommet frem til at universet må bestå av 6 kvarker 6 leptoner og 6 vekselvirkningspartikler ? Kan dette muligens ha noe med vitenskapsmennene selv å gjøre ?? Nei, det der handler om en feil i din logikk. Å sier du det ? Vitenskapsmennene = The Observers i kvantefysikken Link 1 > Observation Affects Reality Link 2 > THE OBSERVER EFFECT Link 3 > "The Observer in the Quantum Experiment" Og hvor er den logiske sammenhengen i argumentene dine? Hvordan skal observasjon påvirke antall typer partikler når observasjonen bare påvirker posisjon, fart og retning? Dessuten henger ikke Link 2 sammen heller. Hva får deg til å tro at man trenger bevissthet for å observere noe? I kvantefysikken er det ikke mennesket som påvirker resultatet, men redskapene mennesket bruker. En sensor er like egnet til å observere som et menneske. Hvorvidt mennesket ser resutatet eller ei har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) 666 dukker opp i alle sammenhenger hos meg. Slår aldri feil. Ja du sier noe. Vitenskapen har kommet frem til at universet må bestå av 6 kvarker 6 leptoner og 6 vekselvirkningspartikler ? Kan dette muligens ha noe med vitenskapsmennene selv å gjøre ?? Nei, det der handler om en feil i din logikk. Å sier du det ? Vitenskapsmennene = The Observers i kvantefysikken Link 1 > Observation Affects Reality Link 2 > THE OBSERVER EFFECT Link 3 > "The Observer in the Quantum Experiment" Og hvor er den logiske sammenhengen i argumentene dine? Hvordan skal observasjon påvirke antall typer partikler når observasjonen bare påvirker posisjon, fart og retning? Dessuten henger ikke Link 2 sammen heller. Hva får deg til å tro at man trenger bevissthet for å observere noe? I kvantefysikken er det ikke mennesket som påvirker resultatet, men redskapene mennesket bruker. En sensor er like egnet til å observere som et menneske. Hvorvidt mennesket ser resutatet eller ei har ingenting med saken å gjøre. Så det er revolveren som er årsaken, ikke revolvermannen ? I bunn og grunn er det bare bølger ikke partikler, Harald Wikipedia > Bølge–partikkel-dualiteten Endret 20. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå