inaktiv000 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg og 3 kamerater skal til USA i påsken! To av oss drar 31. mars - 10. april, og to blir til 14. april. Planen så langt er å lande i NY, ta noen dager der, kjøre til Miami og være der noen dager, og så returner til NY innen 10. april. Høres dette ut som en bra plan? Håper å få sett litt av "bonde-USA" med highways og snåle steder, er det sjans for dette på vår strekning? Er det ting vi bør være obs på, eller finne ut av på forhånd? Hva er billig og bra å kjøpe med seg? Elektronikk? Klær? Leste noe om at de kan ta beslag i PCen. Er det noe de gjør med tilfeldige turister, eller er det mest de som ser ut som terrorister? Dersom man har et par piratkopierte episoder av en serie på PCen, havner man i trøbbel? Endret 12. mars 2009 av cecolon Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har ikke erfaring med østkysten, men generelt er det ikke så utrolig mye å spare på hardware. Vet ikke om dette er noe dere planlegger å kjøpe, men ofte skiller det kanskje en hundrelapp i pris - og det er da uten forbrukerkjøpsloven. Klær er generelt en god del billigere, og du finner mange outlet malls - som da selger utgåtte varer, prøvekolleksjoner og noe feilprodukter. Feilprodukter tror jeg skal være godt merket, og vi har veldig gode erfaringer med dette. En kompis var i New York til nyttår, og han og familien dro til Woodbury Premium Outlets. Der har de merker som Burberry, Coach, Chloe, Dolce & Gabbana, Fendi, Gap Outlet, Giorgio Armani, Gucci, J.Crew, Jimmy Choo, Lacoste, Neiman Marcus Last Call, Polo Ralph Lauren, Prada, Saks Fifth Avenue Off 5th, Tod's, Tory Burch, Ugg, Zegna og mer, du finner en del på sidene deres. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg og 3 kamerater skal til USA i påsken! To av oss drar 31. mars - 10. april, og to blir til 14. april. Planen så langt er å lande i NY, ta noen dager der, kjøre til Miami og være der noen dager, og så returner til NY innen 10. april. Høres dette ut som en bra plan? Håper å få sett litt av "bonde-USA" med highways og snåle steder, er det sjans for dette på vår strekning? Er det ting vi bør være obs på, eller finne ut av på forhånd? Hva er billig og bra å kjøpe med seg? Elektronikk? Klær? Leste noe om at de kan ta beslag i PCen. Er det noe de gjør med tilfeldige turister, eller er det mest de som ser ut som terrorister? Dersom man har et par piratkopierte episoder av en serie på PCen, havner man i trøbbel? Hei Dette hørtes varmt ut! Hvor mye bonde-USA du får se vet jeg ikke. Jeg forbinder BondeUSA med Texas ogsånn jeg. (Motorsagmassakeren, koselig film). Jeg har både vært på vestkysten og øst (reist gjennom 15 stater). ALT var mye billigere der enn i Norge. Ta f.eks klær og litt teknologi: Klær var billig.. du får f.eks flere t-skjorter til 100 kroner (noen steder) PS3 spill kosta der ca. 300 kroner (i Norge 600). Så fikk 2 spill der til prisen av ett her.. reiselederen vår kjøpte en MAC i USA, og så vidt jeg vet fikk ho ingen problemer med den på tilbake-veien. Jeg har vært i NY, men ikke i Miami, men det har muttern. Hu sa det var grusomt varmt der om sommeren. Da jeg var i Las Vegas (om sommeren) var det nærmere 50 grader der, men overlevde. Drikk mye og spis, selv om du verken er tørst eller sulten. Ellers kan du risikere å krepere på gata men dette hørtes ut som en god tur Lykke til på reisa! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Etter nærmere ettertanke blir NY-Miami ganske langt å reise når vi bare skal være der 10 dager. Har dere tips til andre plasser som er nærmere NY, men har samme fordelene som Miami? (er ikke jeg som er mest giret på Miami, så jeg vet ikke helt hva som er kriteriene..) Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Philadelphia og Atlantic City? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå